• Verkligen

Billig bilförsäkring????

Jag köpte en bil igår och måste skaffa en ny försäkring..

Det räcker med en trafikförsäkring tycker jag, men frågan är vilket bolag som är bäst & billigast...Eller ja, så billigt som möjligt men ändå hyfsat bra..=)

och gärna så man kan betala varje månad men det kanske man kan på alla bolag..

Vore schyrre med hjälp..=)

jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Svar på tråden Billig bilförsäkring????
  • Verkligen
    kaaarin skrev 2008-03-27 21:27:26 följande:
    kolla aktsam.se, min försäkring blev 500kr billigare där =) du kan ju även jämföra på pricerunner.se l
    Ja, aktsam har jag oxå hört om, ska ringa dom imorgon tänkte jag..=)
  • Dammtussen

kolla DINA försäkringar där har vi en av våra.

• Sesamfrö

www.atava.se är skitbilligt!

Vi betalar 389 kr i månaden för helförsäkring ink. vagnskadeförsäkring

• Tjej 83
    Sesamfrö skrev 2008-03-27 22:17:54 följande:
    www.atava.se är skitbilligt!Vi betalar 389 kr i månaden för helförsäkring ink. vagnskadeförsäkring
    jag kollade min bil med atava o med aktasm, samt saluansvar som vi har nu, o även med Dina,
    men då va aktsam den billigaste o atava svindyr.
    o de andra 2 mitt emellan,
    konstigt att de ska skilja nån 100 kr mellan dem.

samma med mig o min sambo på samma bil, skiljer nån 100 på den ene o bara 20 kr i ett annat bolag.
    hmm
  • Verkligen

Jag tog länsförsäkringar... Betalar då 252 kr i månaden eller vad det nu blev.. Var billigaste jag hittade...  Aktsam kunde man ju inte skaffa via nätet, och jag hatar att prata i telefon..=)

• idagrundsmamma

Kolla www.vesta.se
    Jätte bra försäkringsbolag och trevlig att ha och göra med.

• vänat

Vilket försäkringsbollog som är billigast är som att spela på loter exvis min syset som är 7år ynger mig med ny taget körkort för bästa billigast bill försäkrings hos folksam.

Medan jag fick bättre och billigar bilförsäkring via saluas ansvar även jag ny tagit kort.

Så gå anting in på pricrunner och kolla eller ring runt.

• Peura

Vi hade Atava billigast men tyvärr tar dom inte emot importerade bilar så nu har vi trygghansa eftersom alla andra försäkringar ligger där så blev de billigast för oss.

Jäkla Hiss Asså!!
  • jelikas

Det beror ju lite på årsmodell och vad det är för bil och sånt oxå när man skaffar bilförsäkring.
    Jag har folksam just nu men kommer byta över till volvia igen då de har lite bättre villkor.

• Tecken

Kolla runt hos olika försäkringsbolag, det kan skilja rätt mycket.

• Tecken

Dessutom är det ju inte alltid som billigast = bäst...

• Empo

Jag har folksam på bil, hus och hundarna.
    Blir lite mängdrabatt + att det i helhelt är rätt billigt.

• Fragole

Ett tips kan vara att gå in på www.insplanet.com och kika.
    Vi gör det med jämna mellanrum och "anmäler" oss. Då ringer dom upp och tipsar om billagst/bäst försäkring. Så har vi gjort när vi skaffat försäkringar till både huset och bilarna.

• Verkligen
    Tecken skrev 2008-03-28 11:56:56 följande:
    Dessutom är det ju inte alltid som billigast = bäst...
    Äsch... Jag tänker såhär..Krockar jag bilen rejält så köper jag en ny... Så det behöver inte vara värstingförsäkring på den... Bara den är försäkrad är jag nöjd...=)
    Blev iaf Länsförsäkringar och dom är tydligen OK har jag hört...
  • vänat
    Empo skrev 2008-03-28 12:10:22 följande:
    Jag har folksam på bil, hus och hundarna.Blir lite mängdrabatt + att det i helhelt är rätt billigt.
    Dessvär får man inte som kommunaler rabbat hos folksam jag har kommunal och har en koletiv hem försäkring men får inge rabbat om jag tar bilförsäkringa via folksam också.
Svar på tråden Billig bilförsäkring????