• alos

Hur gamla har er kanin blivit?

Jag har en Fransk vädur som blir 8 år i år.Han är kastrerad.
    Vet att kaniner blir mellan 4 och 10 år gammal.
    Men just eran kanin,hur gammal blev den och vilken ras var den av?

Min blir ju 8 år till hösten och han är kastrerad och pigg,än så länge.
    Men hur gamla har eran kanin blivit då?

• Svar på tråden Hur gamla har er kanin blivit?
  • Linda Larsson

Hade en rysktecknad hermelin, som blev sju år. Han var mitt första egna husdjur och i mina ögon världens finaste. Tänk jag saknar honom fortfarande fast det är 14 år sedan han dog.

• LaSexorcisto

Min förra blev 13 år, det var en okastrerad engelsk sheck hane.

Men är inte medellivslängden på kaniner mellan 5-8 år? det är vad jag alltid har hört och läst.

• Turvann

4 år. det var en dvärjvädur

• Kickiliina

Min ex. sambos föräldrar hade en dvärgkanin "Sotis" som blev hela 14år gammal. Han var som deras hund. Skuttade runt i hela lägenheten och gick på kattlådan... Supermysig. Han hälsade glatt då nån kom in igenom dörren.

¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ Lucas & Liam - Mammas Trollungar ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸
  • Pikaur

Äldstingen blev 8 år. De andra hade otur och fick pest, halvkroppsförlamning, fetma, solsting och annat och blev bara 3

• Pikaur
    Pikaur skrev 2008-03-28 09:17:24 följande:
    Äldstingen blev 8 år. De andra hade otur och fick pest, halvkroppsförlamning, fetma, solsting och annat och blev bara 3
    Just ja! Raserna.
    Nummer 1 var blandning mellan vildkanin och hermelin (såg ut som en vildis med fin kritvit bläs). En tvättäkta vilding som bet och pinkade på allt och alla utom mig Han dog tyvärr av pesten, lunginflammation och vätska i kroppen
    Nummer 2 var en omplaceringsbrud som de mer eller mindre matat ihjäl och som vi lyckades banta ner men som trots det dog av solsting i kombination med fetman. Hon var dvärgvädur (inte för att hon var liten precis...).
    Nummer 3 var en brokad dvärgvädur och blev äldst. Aldrig sjuk eller skadad, normalviktig och alltid busig. Riktig mattegris!
    Nummer 4 var en korsning av vädur och vanlig (vilka typer vet jag inte) och var en omplacerings. Han drabbades av plötslig halvkroppsförlamning och gick inte att rädda efter många försök och fick somna in i mitt knä.
    Har även haft ett hermeliner som jourhem och hos nya ägarna har de alla blivit över 8 år gamla
Svar på tråden Hur gamla har er kanin blivit?