• sofie27

min 3 åring har en blåsa i munnen....???

hej...Upptäckte i går att min son har en blåsa i munnen. I underkäken nedanför tanköttet. han säger att det gör ont. Kan det vara svamp,inflammation också? Ser ut som en blåsa ...den är vit. någon?

• Svar på tråden min 3 åring har en blåsa i munnen....???
  • The Bumblebee
    Afte - skulle jag tro att det är. (sök på det här på FL så hittar du en massa info) Har ganska nyligen lärt mig vad det heter, har fått såna "virus-blåsor" vid nästan varje förkylning så långt tillbaka som jag kan komma ihåg.

Gör väldigt ont förstår att han har ont.

Min 3-åring har börjat få såna blåsor nu. Han äter absolut inget som kan svida då, t.ex. juice, ketchup osv. Han har bra koll själv på vad som gör ont sötnosen.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • anneliesb

Kyl med isbitar, isglass, ksippa tandborstning..
    Xylocaingel, suppar.

• The Bumblebee

Det finns lindrande kräm att köpa på Apoteket.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • sofie27

har kollat med han idag...men idag är det som om han inte märker av det onda....i går kväll sa han att det ömmade liksom....åt frukost som ingenting...kanske ska ringa och kolla vad dom säger iallafall

• anneliesb

nu vet jag inte vart ni bor mne om det flammar upp värre i helgen å ni har långt till apoteket så köp hem lite gel å lite suppar, om ni inte ha vill äsga.

• Teskedsmamman

Kolla upp händer, fötter, ben och armar, finns det prickar/blåsor där med är det nästan med all sannolikhet höstblåsor, annars kan det vara allt från vanlig virus (förkylningsblåsa) till Afte...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden min 3 åring har en blåsa i munnen....???