• LillaMandarin

Jag glömde apostrofen och papprerna e iväg skickade...hur gör jag??

Jag skicka in papprerna te skateverket igår där man ska skriva barnets namn..men åh jag glömde apostrofrn på ena namnet =(

Tror ni man kan ringa och säga att vi vill ha det? För nu när hennes namn läggs in i systemet så kommer det ju inte bli någon men hade jag sattit en apostrpf där så hade de väl lagt med de i systemet väl?

• Svar på tråden Jag glömde apostrofen och papprerna e iväg skickade...hur gör jag??
  • anneliesb

Om tom du glömde den så var det nog meningen!

• fruis

De lägger ändå inte in apostrofer så det spelar ingen roll. Jag vet detta med säkerhet eftersom mitt barn har en apostrof med i sitt namn som inte är inlagt i systemet och jag är säker på att det inte var ett misstag från deras sida.

• LillaMandarin

FRUIS:

Jasså det är så...men när hon får brev/räkningar hem står det utan apostrof då (fast hon kanske är för liten för det ännu)
    Men låt säga på klasslistor och så är det ingen apostrof då? För är det inte det så finns det ju isåfall ingen mening att ha en känns det som ...

• fruis

På allt som kommer från myndigheter står det utan apostrof. Klasslistor och sådant vet jag inte, det känns som att de inte utgår slaviskt från folkbokföringsregistret så det borde det ju gå att få in en apostrof om man vill.

• LillaMandarin

Detta svaret fick jag av skatteverket:

Det beror på vilken bokstav du vill ha apostrof över är det vokaler så regeisterar vi dem.Det går att lägga till apostrofer i efterhand.

Svar på tråden Jag glömde apostrofen och papprerna e iväg skickade...hur gör jag??