• Santorini

*Jag ska på dop i helgen och vill

Jag ska på dop i helgen och vill ha hjälp med vad jag kan köpa i doppresent. Helst inget traditionellt hellre något roligt. Är det någon som har några tips?

• Svar på tråden *Jag ska på dop i helgen och vill
  • Annelie78

En personlig nalle från Bearfactory kanske? Då får man namnge nallen, välja kläder osv. Vår dotter fick en sån och det var väldigt uppskattat (av oss i alla fall )!

• meya

Detta har Oliwer önskat sig i doppresent...

Stor Sagobok
    Pengar till Fond
    Träd
    Pottstol
    Grejer ur SIA:s Sjörövare
    Sparbössa
    Fotografering
    Bilstol Eller pengar till en
    Bukowskis "När jag var liten"-bok
    Matstol
    Hand/fotavtrycksset
    Lära gå vagn
    Hundfäll SIA
    Minnesskrin

• wajlet

En av de fiffigaste dopgåvorna vår son fick var en helt vanlig ståltermos. De hade graverat in hela hans namn och så stod det "dopdagen" och datumet. Helt suverän present. Redan nu använder vi den när vi ska ha med oss t ex hett vatten till gröt. När han se'n blir större kan han ha den med på utflykter av olika slag och den kommer aldrig att förväxlas med någon annans.

Han fick även en jättesöt liten barnstol med barnmotiv målat på.

Tavlor är ju alltid roligt (om de är söta förstås...)

• Karin82

Detta är lite traditionellt men kul endå.
    silver eller guldhalsband med ett hänge, en bil fotboll eller vad det nu finns till pojkar.
    Min son e nu 2år och har kommit på att alla har halsband, mamma, mormor, morfar, morbror, farmor, fastrar mfl. Men han hade inget, nu efter har vi köpt och han visar det stolt!

• Fragglerock

Vi har gett bort skrindor och det har blivit väldigt populärt. Vill man anstränga sig an kan alltid måla dit barnets namn!

• jannice

JAg har köpt en reg.skylt till killen vi ska på dop till. Som man har på vagnen...jätthäftigt!

• esthelle

Hej Santorini,

Kanske en klassisk bok, startkapital i en fond (vet ej om det är så roligt men...), babygym (det fick vår son i dop present & han älskar verkligen den, men det kanske barnet redan har), en bok där man namnger barnet och dess kompisar samt orten där barnet bor, man kan även köpa saker och skriva barnets namn på, kanske lite sent dock om dopet är i helgen, ex en handmålad klädhängare, stol, tavla med barnets namn på som sagt....
    Hoppas ni hittar på ngt kul till barnet!
    esthelle

• Jordgubbar med glass

Min sambo påstår att man kan ju inte ha en önskelista om man ska ha dop. Utan att gästerna få köpa vad dem vill. Men jag håller inte med han utan säger att man kan visst ha en önskelista på vad man vill att barnet ska önska sig i doppresent.

Vem av oss ha rätt?

• Vombell

Jorgubbar med glass: Rätt och rätt det är nog en smaksak. Jag har aldrig önskat något till dop och kommer inte göra det till min sista nu heller. Har aldrig varit med om att någon haft önskelista heller men det behöver ju inte vara fel med en heller.

• Katharina

Leo fick en haglöfs babysovsäck i doppresent av sin fadder. Den är jättefin och bra att ha med när man åker iväg. Den har hittils fungerat som matta att ligga på inne, åkpåse i vagnen, picnicfilt ute på gräset. När vi sover borta så har han dock sovit hos oss

• BellaH

Vi döpte vår hugo igår!!
    Och fick en del fina presenter...
    det som var allra finast var. en id-bricka i guld med halskedja (den kan han ju ha även när han blir stor eftersom det inte är en typisk barngrej) och jättefina Georg Jensen barnbestick i rostfritt stål
    sen fick han också jättefina böcker, pengar på en fond, en filt med hans namn "Hugo Karl Johan" inbroderat från sagofabriken, en sparbössa, matset, mugg och hakklapp med hans namn, en speldosa med Elsa Beskow motiv, fina träleksaker och lite kläder.
    vi är jättenöjda och det enda vi har sagt till folk var att han inte ville ha en massa tenn och silversaker utan hellre saker han kan använda nu...

• Jordgubbar med glass

Vombell

Nä men eftersom att man har läst att folk har haft med sig önskelistor när dem ska döpa sitt barn, så är det ju klart att man frågar.

Men personligen så tycker jag nog att det är bra med önskelistor för då kan man få sånt som man vill ha till sin bebis. För jag gillar tex. inte tennsaker, smycken och andra silver saker så jag skulle uppskatta om vi fick mer praktiska saker.

• Ttrollet

Hittade ett jättesött tåg(fanns med djur oxå) som man kan sätta ljus i och en siffra(1-6) och ha på födelsedagsbordet på www.inreda.com/ titta under "barnkammare". Det skulle jag önksat vår son i doppresent om man fått önska

• joabon

Jag tycker fina trä leksaker kan vara fint att ge bort. Vår son fick en röd trä gung-kanin med läder öron - jättesöt! Andra bra saker, enligt mig, är klassiska böcker, t ex Astrid Lindgren.

Svar på tråden *Jag ska på dop i helgen och vill