• Puffen

Hela familjen magsjuk - men sonen kräks igen!?!?

På skärtorsdagen, i bilen på väg från GBG till Sthlm, blir våran 6åriga son magsjuk. Det började med magsmärtor som gick över till aptitlöshet, diarré, kräkning och slutade med diarré.
    Han var sjuk i 6 dagar.

Min sambo blev magsjuk på söndagen (Påskdagen), i bilen från Sthlm till GBG.
    Han kräktes 2ggr och hade ont i magen i flera dagar. Idag, fredag, är han så gått som återställd.

Våran 1åriga son började kräkas på måndag eftermiddag, 2ggr. Sen var han lös i magen och ingen aptit.
    Han kräktes på onsdag morgon 2ggr.
    Och kräktes i morse (fredag).
    Han har nästan ingen aptit, dricker extremt dåligt men vi har lyckats få i honom 200ml välling varje morgon och kväll.

Varför kräks han varannan dag?
    Varför är det så långdraget?
    Är det verkligen magsjuka?
    Vad ska jag ge honom att äta/dricka, han spottar ut nästan allt...
    Han sover väldigt mycket.

Pratade med rådgivningen men hon sa "tvinga i honom socker och salt lösning, 1dl i timmen ska han ha"

• Svar på tråden Hela familjen magsjuk - men sonen kräks igen!?!?
  • Puffen

Kan tillägga att båda våra söner, speciellt den yngsta, är förkylda också

• Cilla28

jag har samma problem med min son, han va hemma för två veckor sen och kräktes typ en gång och dan och varannan dag, ingen feber och han äter och dricker och leker som vanligt...

nu har han insjuknat igen med samma symptom...

• Puffen

VA!!
    Vad är detta för läskig sjukdom!?

Läste om "förkylning i magen" kan det vara något sånt?

Min son äter nästan ingenting. Lite banan, lite kex, lite majskrokar. Välling morgon och kväll.

Läkaren sa att vi ska åka in om han inte börjar äta snart eftersom han blir mer och mer slö.

• mamichuli

hej!

Hade exakt samma sak med min 2 1/2 áring förra veckan... han började kräkas, kräktes sen varannan dag i 6 dagar innan han sakta började äta igen, men som sagt 6 hela dagar dá han nästan inte át nágonting alls, men drack bra...
    sen tog det nágra dagar efter att han blivit bra och sá kom aptiten igáng som bara den som att han nu ska ta igen allt han missat... och pá en enda liten vecka har han lagt pá sej igen som han var innan som tur är.
    Lycka till och du ska se att det gár över snart!

kram

• Cilla28

ja jag har pratat med dom på sjukvårdsrådgivningen, och tydligen e det lite sånna här konstiga magsjuke bakterier nu, jag va tydligen inte ensam om det här problemet...

ha du testat att ge han nyponsoppa eller blåbärsoppa...
    finns ju den här antibactriell soppa

• Puffen
    mamichuli skrev 2008-03-28 12:07:40 följande:
    hej!Hade exakt samma sak med min 2 1/2 áring förra veckan... han började kräkas, kräktes sen varannan dag i 6 dagar innan han sakta började äta igen, men som sagt 6 hela dagar dá han nästan inte át nágonting alls, men drack bra...sen tog det nágra dagar efter att han blivit bra och sá kom aptiten igáng som bara den som att han nu ska ta igen allt han missat... och pá en enda liten vecka har han lagt pá sej igen som han var innan som tur är.Lycka till och du ska se att det gár över snart!kram
    Låter ju lite hoppfullt alla fall!

Det är ju SÅ hemskt när dom små är sjuka... Ellito är bara 1år (om en vecka) och kan ju inte berätta vart det gör ont eller hur det känns...

Nu fick jag i honom lite majspuré, inte mycket men en halv lite burk. Alltid något!
  • Miss C

Magvirusen muterar och ändras hela tiden verkar det som. I min värld e man magsjuk intensivt ett dygn eller två, sedan återhämtning. Men vissa stammar är segdragna. Vår 3,5-åring kräktes en gång, diarré ett par dar sedan kräkning på dygn 5. Tvillingar på drygt ett år samma sak - kräkningar med upp till 4 dygns mellanrum, lösa i magen under tiden. Bör vända efter en dryg vecka sa de till mig och efter 10 dagar vara alla okej igen. Nu räcker det...

Krya på er!

• lillevild

Våra fyra pojkar har också haft en sådan här mystisk magsjuka. 7-åringen hade feber en dag, mådde bra nästa, fick diarre tredje dagen, bättre den fjärde, och dålig igen femte dagen. Sedan var det dags för minstingen (snart 1). Feber en dag, diarré 2 dagar, en kräkning och sedan var det bra. 6-åringen och 9-åringen har haft varsin ontimagen och kräkdag!Som tur är har vi vuxna klarat oss.

• Puffen

Elliot blev blå om läpparna och iskall om händer och fötter! Blev skitorolig! Det betyder ju att han inte kan syresätta sig!! Han hade massor av slem som rosslade när han andades och snoret rann och rann. Jag gav honom Airomir och efter 10-15minuter var han normal färgad igen! Han var helt opåverkad av syrebristen.

• Barbaskön

Det finns något som heter Rota virus, sök på internet så kanske ni kan känna igen symptomen.

• Rulltrappa

min son har varit magsjuk vid 2 tillfallen och da kraktes han ENBART pa natten. jag trodde ocksa att maginfluensa var nagot som visade reaktioner mer ofta an sa, men tydligen inte.

Svar på tråden Hela familjen magsjuk - men sonen kräks igen!?!?