• änglavinge

Nån som känner till Ljungby?

Vi funderar på att kanske flytta till Ljungby eftersom min sambo kommer därifrån. Och nu undrar jag om det är nån som vet vad det finns att göra i Ljungby med sin bebis? Vi väntar vårt 2:a barn nu till sommaren och det hade varit kul att veta vad det finns :) Typ, babyrytmik, babysång, babysim mm mm
    Har försökt leta på internet men inte hittat ngt :(

Tack på förhand, Annika

• Svar på tråden Nån som känner till Ljungby?
  • Alvi

Hej! Jaa, flytta hit! Vi flyttade hit för 4-5 månader och vi trivs!

Här finns kyrkans ÖF tis, ons, tors och så samma på ett annat ställe på måndagar och torsdagar. Babyrytmik och rytmik för större barn med.
    Babysim vet jag inte, men jag antar väl att det finns.

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • MariaN

hmm själv har jag bara hört massa dåliga saker om ljungby. mycket nazister, våld och droger. men så kanske det är på många småorter.. jag skulle iaf aldrig flytta dit med mina barn.

• Alvi
    MariaN skrev 2008-03-30 08:42:30 följande:
    hmm själv har jag bara hört massa dåliga saker om ljungby. mycket nazister, våld och droger. men så kanske det är på många småorter.. jag skulle iaf aldrig flytta dit med mina barn.
    Ja, det har jag också hört. Ljungby är visst den enda orten i hela Sverige som har mycket nazister, våld och droger. Men vi satsade hårt och flyttade ändå...
  • änglavinge
    MariaN skrev 2008-03-30 08:42:30 följande:
    Eftersom vi nu bor i Klippan, där jag är född och uppvuxen, så tar jag inte så allvarligt på sånna rykten. Det finns rötägg överallt men det är sällan dom övertar en hel ort. Sen är min sambo född och uppvuxen i Ljungby och han har aldrig märkt av att det skulle vara värre där än ngn annan stans. Isf hade han ju inte velat ta dit oss, får jag ju hoppas iaf :)

Men tack för varningen :)
  • Alvi
    änglavinge skrev 2008-03-30 20:28:37 följande:
    Eftersom vi nu bor i Klippan, där jag är född och uppvuxen, så tar jag inte så allvarligt på sånna rykten. Det finns rötägg överallt men det är sällan dom övertar en hel ort. Sen är min sambo född och uppvuxen i Ljungby och han har aldrig märkt av att det skulle vara värre där än ngn annan stans. Isf hade han ju inte velat ta dit oss, får jag ju hoppas iaf :) Men tack för varningen :)
    Fast jag har hört att det finns många "original" här... Hela stan består av mysko folk typ... Men jag har inte sett nån än iallafall...
  • LindaJames

jag har bott utanför ljungby i 14 år och har inge to klaga på alls...har gått i skolan i ljungby i ett anatal år...så ja flytta ditt..de är en mysigt liten stad...har kvar syskon o pappa där nere...

• Starfighter Johansson

Nu är det fasligt länge sedan den här tråden var aktuell, men jag tänker dra mitt strå till stacken och utfärda en varning för Ljungby. Det är en i särklass rötäggstät återvändsgränd till "stad". Jag växte upp där och kan garantera att det är smockfullt av rasister, nazister och allmänt intoleranta kräk som inte vill annat än slåss. Det finns visserligen de som upplever Ljungby som ganska neutralt, men det är med all sannolikhet ganska neutrala människor som helt enkelt inte sticker ut, som kan påstå något sådant. För sticka ut får man absolut inte göra i Ljungby. Då ska man ha stryk.

Jag flyttade till en riktig stad efter tjugofyra år och tänker aldrig någonsin hamna i Ljungby igen. Jag dör hellre.

• Alvi

Jamen då svarar jag igen då och säger att nu har vi bott här i 7 år och jag tycker det är en oerhört trevlig stad. Jag är en helt normal småbarnsmamma som umgås med andra helt normala småbarnsmammor, en hel del som inte är från Ljungby från början, men även infödingar. Alltså, jo, ganska neutral, men jag Märker verkligen inte av något alls av det du skriver om , Starfighter Johansson.  

Jag är vansinnigt nöjd över att ha flyttat hit!

Svar på tråden Nån som känner till Ljungby?