• tintono

Blekt hår -> mörkblond/gyllenblond?

Jag har nu blekt hår, som envisas med att slå i gult trots silverschampoo, så jag är sugen på att få det mörkblont, som är min naturliga hårfärg...
    Men hur undviker man att det blir grönt? Jag har läst att askblond kan ta bort gula toner, men att risken finns att det då blir grönt. Men hur är det med en lite mer guldblond nyans? Skulle det kunna funka att tona mitt blekta i en guldigare nyans utan att det blir rent katastrofalt...?

(och nej, jag har inte råd att gå till en frisör ;D)

• Svar på tråden Blekt hår -> mörkblond/gyllenblond?
  • its nice to be hated

Vet inte vem du fått det ifrån.. men håret blir absolut inte grönt av askblonda toner :)

Vilket märke använder du dig av?

! argumentum ad ignorantiam !
  • tintono
    Svar på #1
    Använder inget speciellt märke.
    Tycker att man läser lite här och var om hur blekta hår gärna slår över i grönt om man skulle vilja få det mörkare, utan att först färga det rött för att få tillbaka pigmenten...

Men det stämmer alltså inte? Åtminstone inte vad gäller askblont? Isåfall vore det ju himlens, eftersom rött definitivt inte klär mig, utan jag vill helst bara slippa det här blekta håret för en naturligare blondfärg.. :)
  • its nice to be hated

Ja, jo det förstår jag, många gissar sig väl till att det skulle bli grönt.. jag har iaf aldrig hört talas om någon som råkat ut för det
    Jag har däremot fått gröna skiftningar hos frisören. Aldrig när jag färgat hemma.
    Använde mig av blekning +askblond i många år.. slutade med det för några månader sen.
    Gick och gjorde slingor istället för lite mer naturlig färg :)

Helt ointressant för dig egentligen hehe.. men jag har iaf som sagt aldrig råkat ut för att
    håret har blivit grönt av ask :)

! argumentum ad ignorantiam !
  • tintono
    Svar på #3
    Nej, snarare väldigt intressant att höra om nåogn som lyckats! Det ger mig lite mod till att kanske våga prova själv ;)
    Man hör ju bara om skräckexemplen, och frisörer som avråder en från att göra nånting själv...
    Var du väldigt blekt blond innan du la på en askblond nyans? Lite orolig över att man blekt bort alla pigment är man ju..:P
Svar på tråden Blekt hår -> mörkblond/gyllenblond?