• Maverich

Vad mötas av efter liten hall, kök eller vardagsrum?

Snälla hjälp mig nu i mina funderingar. Vi ska bygga ut huset lite, det blir ett stort rum till i anslutning eller ihop med vårt lilla kök vi har nu. Det rummet skulle passa bäst som vardagsrum egentligen, pga läget osv. Nu ligger vardagsrummet efter hallen, alltså man möts av v-rummet när man kommer in efter hallen. Min fundering är då att man skulle kunna byta plats lite, att man flyttar v-rummet till nybygget och sätter köket där v-rummet är nu. Men då kommer man in i köket efter hallen, hur ser det ut?

Sammanfattningsvis, vad möts ni helst av när ni kommer hem/till någon annan: Ett kök eller ett v-rum?

Viktig nyhet: Lakritspucken är tillbaka!
  • Svar på tråden Vad mötas av efter liten hall, kök eller vardagsrum?
  • Maverich

Puff!

• Blobbens mamma

Ett kök tror jag...en naturlig samlingsplats i en barnfamilj.
    Dessutom ganska skönt att kunna komma in där direkt efter att ha storhandlat.
    Kan ju bli lite påsar att kånka på...
    Men o andra sidan..ett mysigt vardagsrum är ju inte fel att mötas av heller.

• Maverich

Tack för era åsikter!

• Zenobia

Vi kommer ta bort väggen mellan hall och kök och då kommer man direkt nästan in i köket.
    Det är ändå köket man samlas och här i. Ditt alla matkassarna ska och så.

• Tecken

Jag tror också på kök, känns mer naturligt. Jag har varit på visning i nybyggda radhus, där man klev rätt in i köket (dvs fanns bara köksingång). DET tycker jag var lite väl extremt, men om det är en liten hall först så blir det bara praktiskt

Svar på tråden Vad mötas av efter liten hall, kök eller vardagsrum?