• Hanna o Dennis

Sophie Kinsella

Jag har hittat min absoluta favorit bok! "Mina Hemligheter" Skriven av Sophie Kinsella. Det är en bok som man verkligen streckläser. Har även läst en till av henne "En shopaholics bekännelser"..

Någon som vet fler böcker av Kinsella?? Vet att det ska finnas fler av "En shopaholics bekännelser", men jag hittar inte nån...

("Mina hemligheter" måste ni bara läsa!!!)

• Svar på tråden Sophie Kinsella
  • Dino78

Det finns En shopaholiv i New York och En shopaholiv säger ja som jag vet.

DIF i själ och hjärta
  • 080802

Jag tror den heter "En shopaholic i New york" men jag är inte säker. Jag har precis läst den, men nu hittar jag den inte.

• FrökenChockrosa

Hon har ju som redan nämnt skrivit serien Shopaholic, den innehåller hittills fem delar varav tre finns översatta och den fjärde kommer nu i sommar på svenska.

En Shopaholics bekännelser
    En Shopaholic i New York
    En Shopaholic Säger ja
    En Shopaholic får en systeter

Shopaholic and Baby

Sen finns det tre fristående böcker som inte handlar om en Shopaholic förutom "Mina hemligheter", finns även "Karriär och köksbesvär" översatt. Den tredje som heter Remember me finns endast att få tag i på engelska eftersom den är splitter ny och släpptes nu i februari.

Can you keep a secret när den kom så det är ett tag sen men det är ju helt klart en av mina favoritböcker i den genren. Dock tyckte jag inte lika mycket om A confession of a Shopaholic men jag kanske inte gav den en ärlig chans...

Vänligen Bookhousegirl
    www.bookhousegirl.blogspot.com

• Hanna o Dennis
    FrökenChockrosa skrev 2008-03-30 22:56:10 följande:
    Hon har ju som redan nämnt skrivit serien Shopaholic, den innehåller hittills fem delar varav tre finns översatta och den fjärde kommer nu i sommar på svenska.En Shopaholics bekännelserEn Shopaholic i New YorkEn Shopaholic Säger jaEn Shopaholic får en systeterShopaholic and BabySen finns det tre fristående böcker som inte handlar om en Shopaholic förutom "Mina hemligheter", finns även "Karriär och köksbesvär" översatt. Den tredje som heter Remember me finns endast att få tag i på engelska eftersom den är splitter ny och släpptes nu i februari.Can you keep a secret när den kom så det är ett tag sen men det är ju helt klart en av mina favoritböcker i den genren. Dock tyckte jag inte lika mycket om A confession of a Shopaholic men jag kanske inte gav den en ärlig chans...Vänligen Bookhousegirlwww.bookhousegirl.blogspot.com
    Oh Tack så jättemycket!!!! =) Måste skriva ner titlarna, så jag kan spana efter den i nån bokaffär =)
  • Odile
    FrökenChockrosa skrev 2008-03-30 22:56:10 följande:
    Hon har ju som redan nämnt skrivit serien Shopaholic, den innehåller hittills fem delar varav tre finns översatta och den fjärde kommer nu i sommar på svenska.En Shopaholics bekännelserEn Shopaholic i New YorkEn Shopaholic Säger jaEn Shopaholic får en systeterShopaholic and BabySen finns det tre fristående böcker som inte handlar om en Shopaholic förutom "Mina hemligheter", finns även "Karriär och köksbesvär" översatt. Den tredje som heter Remember me finns endast att få tag i på engelska eftersom den är splitter ny och släpptes nu i februari.Can you keep a secret när den kom så det är ett tag sen men det är ju helt klart en av mina favoritböcker i den genren. Dock tyckte jag inte lika mycket om A confession of a Shopaholic men jag kanske inte gav den en ärlig chans...Vänligen Bookhousegirlwww.bookhousegirl.blogspot.com
    Böckerna du skrivit ovan, står de i ordning efter hur de ska läsas? Så jag vet, tänkte börja läsa dom i rätt ordning. Har bara läst en Shopaholic and Baby och jag antar att det är den nyaste.
  • FrökenChockrosa

Shopaholicböckerna står i den ordning som de har kommit ut och eftersom det är en serie så antar jag att de utspelar sig i den ordningen. Det finns inga uppgifter på att någon av dem skulle vara en prequel som jag vet finns i bland annat Gossip Girl-serien. De två första finns i pocket och den tredje kommer ut nu i maj.

De fristående böckerna kan man läsa som man vill eftersom de inte har något samband med varandra. Är lite smått nyfiken på den nya men jag väntar nog på den engelska pocketen i alla fall.

Vänligen Bookhousegirl
    www.bookhousegirl.blogspot.com

• Odile
    FrökenChockrosa skrev 2008-03-31 20:48:17 följande:
    Shopaholicböckerna står i den ordning som de har kommit ut och eftersom det är en serie så antar jag att de utspelar sig i den ordningen. Det finns inga uppgifter på att någon av dem skulle vara en prequel som jag vet finns i bland annat Gossip Girl-serien. De två första finns i pocket och den tredje kommer ut nu i maj.De fristående böckerna kan man läsa som man vill eftersom de inte har något samband med varandra. Är lite smått nyfiken på den nya men jag väntar nog på den engelska pocketen i alla fall.Vänligen Bookhousegirlwww.bookhousegirl.blogspot.com
    Ok, tack för hjälpen!
  • Yummie

En Shopaholic i New York läser jag just nu. Kan bara hålla med om att Mina hemligheter är helt underbar. Det är också en utav mina favoritböcker.

Svar på tråden Sophie Kinsella