• AngelicaF

Att vara ung förälder är inte svårt! :-D

"Det svåra med att vara ung förälder är inte själva föräldrajobbet utan alla beskäftiga människor som anser att de vet mycket bättre hur mitt barn mår bara för att de är äldre".

• Svar på tråden Att vara ung förälder är inte svårt! :-D
  • Familytime

Japp! Fast det beror nog lite på vilken sits man hamnat i. En ensam ung mamma har nog jobbigare än en äldre ensamstående mamma. På grund av inkomster och stabilitet i livet, menar jag. Men det kan nog variera lika mycket som det finns unga människor...

• Aasa

Det ligger väldigt mycket i det. Själva föräldrajobbet kan man luska ut efterhand, men att ständigt behöva förklara och försvara mig är det tyngre. Blir så trött, även om man vet att man ska knuffa undan det och inte bry sig så är det inte alltid det lättaste...

• Emelie  A
    Familytime skrev 2008-03-28 14:06:12 följande:
    Japp! Fast det beror nog lite på vilken sits man hamnat i. En ensam ung mamma har nog jobbigare än en äldre ensamstående mamma. På grund av inkomster och stabilitet i livet, menar jag. Men det kan nog variera lika mycket som det finns unga människor...
    Fast man kan ju lika gärna ha stabilt liv som ung (syftar mest på ekonomin) och vad är det som säger att en äldre person har stabil ekonomi?
  • Thuva03

Ja precis....
    det är inte jobbigt att va ungförälder och tahandom sitt/sina barn utan det är omgivningen som är jobbig. Där folk inte tror på en och inte tror att man är förälder att man alltid måste ta hjälp utav någon äldre än man ska i kontakt med myndigheter osv.
    Råkade ut för det idag när jag va på lass med min dotter. Läkaren hälsade först på min dotter och det är ju rätt det va/är hon som är sjuk och sen hälsade han på mig. Efter någon sek. frågade han om jag va stora syster eller mamma åt henne..... hm kändes inget vidare.... men han va ju bra som läkare annars men det kändes ju inget bra att han inte såg mig som mamma till henne......

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!!
  • hannahlilla

Klart att det är jobbigt att vara förälder ibland, oavsett ålder.

Elvira, 19/3-07.
Svar på tråden Att vara ung förälder är inte svårt! :-D