• Copy Cat

Någon med erfarenhet av "tyst" urinvägsinfektion? Behöver hjälp!!!

Jag pratade med barnmorskan idag och hon nämnde något om så kallat tyst urinvägsinfektion som enligt henne är mer eller mindre symtomfri. Nu undrar jag om någon har erfarenhet av s.k. tyst urinvägisnfektion?

Vilken behandling gavs för detta?

Är det skadligt för barnet att "gå runt" med urinvägsinfektion när man är gravid?

Hur kom det sig att ni skickade iväg urinen för odling?

Hade ni några symtom som gjorde att ni misstänkte urinvägsinfektion och i så fall vilka symtom?

Själv är jag gravid i vecka 20 och har en slags molnande mensvärk som varar 1-2 sekunder, kommer flertalet gånger under dagen och under vissa perioder under graviditeten, känns som om någon drar i ett snöre och känns mest vänster sida mot ljumsken till. Någon som känner igen detta???

Tacksam för svar!! Är lite orolig av mig!

Kram

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av "tyst" urinvägsinfektion? Behöver hjälp!!!
  • Carinamamma84

Hadde det med första och dom såg att jag hadde det men jag kännde inget av det själv har haft alltid när jag va liten men gick över när jag fick dottern men det är urinvägisnfektion men att du inte känner något av det.
    Jag fick medicin för det men när jag insåg att det gör inte ont att kissa så varför ska jag ta det men det gick ju över.
    Men det är bra att ta ifal det kommer tillbax och det kan bli värre och ärfligt är det min dotter fick det :(
    Men denna gång så är det inget få se om det blir senare.

• Carinamamma84

Juste det kan bli så att barnet får bakterier i sina ögon och dom säger att barnen kan bli blinda och få röda ögon när dom födds av iritation :/ men ta medicin iaf ifall dom ber om att du ska ta det.

• Me o Mike

Ja det kan vara skadligt på så sätt att man kan få MYCKET sammandragningar osv.. Och dte kan i sin tur sätta igång en förlossning.
    Jag åt en medicin mot min senaste uvi.. Allt gick bra!

• MariaD

Och en UVI kan ju gå vidare till njurarna, bli blodförgiftning osv. Ska nog alltid behandlas så det inte bli värre.

• Carinamamma84
    Svar på #3
    det behöver inte vara så
  • Me o Mike

Men hon frågade om det kan vara farligt! Så JAA det kan det vara.

• Copy Cat

Tack för era svar!

Fler som har några kommentarer. Några lugnande sådana...?

• Me o Mike

Men du TS.. Om du missmtänker att du har uvi så ska du NU gå o kolla det!! Så du kan behandlas så fort som möjligt.. Inga svar du får häe inne kan ta bort din eventuella uvi.. Det är VIKTIGT att få behandling så fort som möjligt.

• Copy Cat

Mullenuh; Nä jag misstänker ingenting. Det var BM som tyckte att vi skulle göre en extra koll eftersom jag berättade att jag hade de symtom som jag beskrivit ovan. När hon sen började prata om s.k. tyst urinvägsinfektion så vill jag veta hur NI andra har för erfarenhet av just tyst urinvägsinfektion och vad ni visste.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av "tyst" urinvägsinfektion? Behöver hjälp!!!