• Anonym

Någon som tömt en böld?

Jag fick åka in igår och tömma en böld akut, i underlivet. Fick ett drän som jag fick plocka loss på kvällen. Idag har jag fortfarande ont, är ömt och ingångshålet gapar som munnen på en igel. Det varar lite, lite grann och svider.

Någon som varit med om samma? Kommer det läka ihop bra eller blir det en "klyfta" som kommer gapa där? De har ju inte sytt, nu har jag bara ett hål rakt in i blygdläppen, ser hemskt ut, jag är så ledsen...! Känner mig ful och äcklig och vill inte att sambon ska ta i mig...

Och att det gör så himla ont... komplikationer?

De sa att det här är ganska vanligt, så snälla, har NÅGON erfarenheter att dela med sig av?

GRÅTER!! =(

• Svar på tråden Någon som tömt en böld?
  • koje

skulle du plocka bort drän röret redan. trodde det skulle sitta ett par dagar. Kan ha ändrat sig sen jag jobbade inom vården. de sa inget om alsollösning för att dra ut varet med? Lite knepigt ställe men kan du så ta en kompress med alsollösning på försök få ner lite av kompressen igenom det lilla hålet o låt den vara där ett tag. Det ska läka inifrån och ut därför är det viktigt att hålet inte växer igen för då är det lätt att du får ett nytt drän.

Lycka till

• Anonym

De satte inget rör, de satte en kompress att dränera med, det skulle nog skava för mycket med ett rör. De sa ingenting om alsolsprit eller övrig renhållning, de sa att jag får ha sex om jag vill (märkligt tycker jag) och jag skulle fått kompresser och plåster med mig hem men det visste sköterskan ingenting om sen när jag gick.

Vågar inte peta i hålet... Mår så dåligt över det! Ser för jävligt ut...

koje skrev 2008-03-28 16:44:35 följande:
    skulle du plocka bort drän röret redan. trodde det skulle sitta ett par dagar. Kan ha ändrat sig sen jag jobbade inom vården. de sa inget om alsollösning för att dra ut varet med? Lite knepigt ställe men kan du så ta en kompress med alsollösning på försök få ner lite av kompressen igenom det lilla hålet o låt den vara där ett tag. Det ska läka inifrån och ut därför är det viktigt att hålet inte växer igen för då är det lätt att du får ett nytt drän.Lycka till
  • koje

Ush ja inget vidare alls dåligt av ssk att inte ge dej något el kolla upp iallafall.

Skumt att du får ha sex med öppet sår. Inte fasen vill man att ens älskade ska va där när man har öppet sår förstår dej helt och hållet.

vet att det känns skunmt men du kan inte be sambon om hjälp att pilla in kompressen.

jag gjorde en underlivs op efter att jag fått vårt sista barn. Trådar osv skavde hål så gubben fick hjälpa mej att fixa till var väldigt äcklad av att han fick göra d men va skulle jag göra. Såret hade gått upp pga att de klippt tråden toklång o den skavt hål på andra sidan.

Hade jag varit du så hade jag hört med sambon om han vill hjälpa dig. Köp hem kompresser o alssolösning och försök. E det stort hål el bara litet var själva bölden stor?

Lycka till

• Anonym

Bölden var inte hemskt stor, kanske 4 gånger 2 cm och 2 cm djup... Men hela situationen känns pinsam, jag är så noga med intimhygienen och fiser inte ens inför min sambo... och nu har jag varit tvungen att berätta för honom om en jävla inflammerad körtel som jag fått tömma, under narkos dessutom. Känner mig äcklig och förnedrad...

Det gör ont att vara där och peta.. Men såret gapar ju, så jag tror det läker inifrån i varje fall. Men är rädd att det ska läka inifrån och så utanpå samtidigt så det inte växer ihop igen kan det hända så?

koje skrev 2008-03-28 16:56:02 följande:
    Ush ja inget vidare alls dåligt av ssk att inte ge dej något el kolla upp iallafall.Skumt att du får ha sex med öppet sår. Inte fasen vill man att ens älskade ska va där när man har öppet sår förstår dej helt och hållet.vet att det känns skunmt men du kan inte be sambon om hjälp att pilla in kompressen.jag gjorde en underlivs op efter att jag fått vårt sista barn. Trådar osv skavde hål så gubben fick hjälpa mej att fixa till var väldigt äcklad av att han fick göra d men va skulle jag göra. Såret hade gått upp pga att de klippt tråden toklång o den skavt hål på andra sidan.Hade jag varit du så hade jag hört med sambon om han vill hjälpa dig. Köp hem kompresser o alssolösning och försök. E det stort hål el bara litet var själva bölden stor?Lycka till
  • koje

Jag tror nog att det kommer att läka rätt igenom hoppas att du förstår hur jag menar.

Men torka med alsollösning varje dag flera gånger om dagen. Häll lite alsollösning i såret så att du får det rent så läker det fortare

Svar på tråden Någon som tömt en böld?