• MrsWa

Fin-klänning för stor mage som inte är typiska gravid-kläder?

Hej!
    Ska på bröllop i april, kommer då att vara i v. 32, redan nu är magen rätt så stor. Jag måste hitta en finare klänning (det finns ingen dress-code) och har inte tid att springa så mycket i affärer och vill heller inte beställa från nätet utan att ha provat.
    Så, nu undrar jag om någon kan tipsa om alternativ till "mamma"-klänningar. Finns det fina klänningar med plats för mage på typ MQ och Gina Tricot? Det gör ju inget om klänningen är åtsmitande för jag har än så länge bara fått stor mage. Jag har inte gett mig ut och kollat i butiker än, men jag vill ha tips på vart man ska gå så jag slipper leta igenom alla världens butiker. På söndag ska jag till södermalm i sthlm så jag tänkte gå lite i affärer där.

• Svar på tråden Fin-klänning för stor mage som inte är typiska gravid-kläder?
  • Sencha

Av vilket skäl vill du inte att det ska vara en mammaklänning? (Inget illa ment, alltså )

Son född 2004; BF 11 juli
  • MrsWa
    Sencha skrev 2008-03-28 17:46:58 följande:
    Av vilket skäl vill du inte att det ska vara en mammaklänning? (Inget illa ment, alltså )
    Jo jag har gett upp hoppet om att hitta en tillräckligt fin mamma-klänning till hyfsat pris. Det finns ju såklart i brud och bal-butiker men jag vill inte hyra eller köpa en klänning -det är alldeles för dyrt och dessutom är många av de klänningarna för uppklätt. Så då tänkte jag att det måste finnas klänningar i vanliga butiker som magen får plats i, om det är mycket stretch tex. Jag tänker själv att den bör hamna i "kavaj"-dresscoden.
  • Sencha

Okej.

Jag tänkte annars tipsa dig om en linneklänning från Jane Wikström. Det ÄR en mammaklänning, men i affären sa de att många köper dem även som ickegravida Enkel och stilren ganska kort linneklänning, med tre dragkedjor fram, som gör att man kan "släppa ut" och ge plats för den växande magen.

• MrsWa
    Sencha skrev 2008-03-28 19:54:01 följande:
    Okej.Jag tänkte annars tipsa dig om en linneklänning från Jane Wikström. Det ÄR en mammaklänning, men i affären sa de att många köper dem även som ickegravida Enkel och stilren ganska kort linneklänning, med tre dragkedjor fram, som gör att man kan "släppa ut" och ge plats för den växande magen.
    Det låter snyggt! Jag hittade faktiskt en fin klänning på Indiska som satt bra så nu är det fixat. Håller tummarna för att det ska funka även om tre veckor när bröllopet är =)
  • Sencha

Vad bra att du hittat en klänning Ja, jag ska hålla tummarna

Svar på tråden Fin-klänning för stor mage som inte är typiska gravid-kläder?