• Gila

Skicka barnvagn på posten?

Jag håller på att sälja vår vagn här på familjeliv. En familj som bor rätt långt bort som vill köpa den så vi behöver alltså skicka den. HUr gör man? Kan man skicka den på posten eller hur funkar de? Måste ,man isf ha den paketerat i kartong? Någon som vet?

• Svar på tråden Skicka barnvagn på posten?
  • sweran

bussgods är nog billigaste alternativet. ordentligt packat måste det självklart vara!

• Gila

sweran: kollade bussgods och det skulle gå på nästan 800:-. Posten tar(enl vad jag kan hitta på deras hemsida) ca 250-300:- . Men undra om man kan skicka vad som helst där?

• UnderbaraSöner
    Gila skrev 2008-03-28 17:48:09 följande:
    sweran: kollade bussgods och det skulle gå på nästan 800:-. Posten tar(enl vad jag kan hitta på deras hemsida) ca 250-300:- . Men undra om man kan skicka vad som helst där?
    är mkt tveksam om d går på posten..vad står d på deras hemsida..har för mej att d står max mått där..
  • God Is A Girl

Vi fick skickat via bussgods och då kostade det 300 i frakt, det var 3 duovagn med både ligg och sittdel, chassi och prylar.
    Har du pratat med DHL och dom där?

• Gila

underbarasöner:enligt det jag kan hitta på postens hemsida så går det med paket upp till 20kg, hittar dock ingen storleksgräns.

god is a girl: när jag går in och kollar på bussgods.se och fyller i mått osv så blir det ca 800kr. Men det låter ju himla mycket för att skickas med buss..tänkte att jag ska kolla med dhl eller nått men om det går med posten och för de priset jag hittat så blir det nog så..

• God Is A Girl

jaa det blir nog prima det med

• Vombell

Jag skickade en barnvagn och en tillhörande bilstol med bas och det kostade 300. Det var dessutom över 100 mil i resväg..

• Fam SuorantaDahl
    Gila skrev 2008-03-28 18:14:31 följande:
    underbarasöner:enligt det jag kan hitta på postens hemsida så går det med paket upp till 20kg, hittar dock ingen storleksgräns.god is a girl: när jag går in och kollar på bussgods.se och fyller i mått osv så blir det ca 800kr. Men det låter ju himla mycket för att skickas med buss..tänkte att jag ska kolla med dhl eller nått men om det går med posten och för de priset jag hittat så blir det nog så..
    Hur stor e den egentligen?? Brukar finnas fast pris för barnvagnar.. Jag bet 340 :- E de en vanlig vagn eller dubbel??
  • Gila

Fam suorantaDahl: det är en enkelvagn. jag gick in o fyllde i vikt,längd osv på nått ställe på deras hemsida. men ska kolla om jag hittar om de står nått om fast pris.

tack allihopa för hjälpen. kanske kan passa på att fråga hur man bör göra med betalningen. pengar först o sen skicka eller vad är bäst?

• Fam SuorantaDahl

så har jag gjort... kan skicka me efterkrav oxå.. Att dom ska bet när dom hämtat ut vagnen. De blir lite dyrare..

• Thats me

bussgods har ett fast pris på att skicka barnvagnar.. 345:- så att fylla i måtten hjälper inte, blir inte rätt pris då..

det går att få fram på bussgods hemsida att barnvagn kostar 345:- i fastpris

Såra mej hellre med sanningen än gör mej lycklig med en lögn.....
Svar på tråden Skicka barnvagn på posten?