• roflmao

Precis vuxen...

Min dotter som just fyllt 18, hon vill sova hos en kille som är 21, som hon träffat 2 gånger.

Han har egen lägenhet. Alltså jag blir otroligt nervös, hon känner ju honom inte. Som alla 18 åringar tror hon att hon

känner honom och att absolut inget händer. Erfarna och världsvana som dom är...

Inte ens vuxna ska ju eg göra en sån sak, kan dom inte träffas i stan, fika, gå på bio? Känns lite tidigt för över-

sovning. Alltså även för en "riktigt vuxen"

Jag vet, kan inte göra så mycket. Har någon annan förälder varit ute för samma sak?

• Svar på tråden Precis vuxen...
  • SIN74

Nä, har små barn men jag kunde känna känslan i magen:) Har en dotter!!
    Fråga om de inte kan komma över till er först och käka så du får träffa honom.

• Fia85

Nu har jag ingen egen dotter, kanske skulle ha tänk annorlunda, men det var inte så längesen jag själv var där.

Vad är du rädd ska hända? Om det känns jobbigt att de kanske ev har sex med varandra, så kan de ju även ha det dagtid.

Jag är 23 och träffade min nuvarande när jag bara var 16 och för mig (inte han heller) handlade det framför allt inte om sexet utan bara själva grejen att sova med någon man tycker om. Dock fick vi "glatt" vänta tills vi varit tillsammans i ett halvår innan mina föräldrar lät oss sova tillsammans, han bode iof hemma då.

Prata med henne om din oro, och prata om skydd också. Be henne kanske ringa under kvällen eller skicka iväg ett sms om hon tycker det är jobbigt att ringa mamma..

Hon är stor nu, lita på henne och hennes egna omdömme..

• roflmao
    SIN74 skrev 2008-03-28 18:31:40 följande:
    Nä, har små barn men jag kunde känna känslan i magen:) Har en dotter!! Fråga om de inte kan komma över till er först och käka så du får träffa honom.
    Men hon åker om en timma...
    Försöker fråga om dom kan träffas i stan, men nej..
  • roflmao
    Fia85 skrev 2008-03-28 18:41:09 följande:
    Vad är du rädd ska hända? Om det känns jobbigt att de kanske ev har sex med varandra, så kan de ju även ha det dagtid. han bode iof hemma då.Prata med henne om din oro, och prata om skydd också. Be henne kanske ringa under kvällen eller skicka iväg ett sms om hon tycker det är jobbigt att ringa mamma..Hon är stor nu, lita på henne och hennes egna omdömme..
    Jag vet inte vad som ska hända, men det finns ju idioter...
    Finns nog inget jag kan säga som hon inte redan vet...
    Det här med o ringa, hon sa precis att hon smsar, för det är pinsamt att ringa. Hade ju helt klart känts bättre för mej om man hade träffat honom innan...
  • varfördåför

men hon är ju 18år*?! hon är ju vuxen. jag förstår att det är jobbigt för dig också, men hon måste ju få ha ett eget liv. o de flästa hämska grejer som händer i samhället händer ju mellan folk som känner varandra väl. önska att de ska träffas ofentligt först osv kn man ju altid, men var glad du att din 18åring överhuvudtaget berättar att hon ska sova borta och vars hon ska sova och att hon ska sms:a dig.

• varfördåför

lita på henne, hon vet säkert vad hon gör, som sagt är hon ju vuxen. ni verkar ju ändå stå varandra nära.

• Fia85
    baralillaja skrev 2008-03-28 19:10:08 följande:
    Nu åkte hon iaf...
    Det kommer att gå kanon! Förstår din oro, men lita på henne. Kram
  • Sandra och Frippe

hon har ju faktiskt berättat om killen , bara att hoppas inget händer som inte hon vill för jag antar att det är det du menar.
    ojoj...innan jag ens fyllde 18 hade inte min mamma den kollen hon trodde hon hade,var glad att hon är öppen!

Svar på tråden Precis vuxen...