• Emelianfian

Behöver hjälp med dekoration till flickdop!!

Vår dotter döps om 2 veckor men jag vet inte hurdan dekoration jag ska ha på borden. Jag vill inte lägga ut massa pengar på det så helst något billigt men ändå fint. önskar att jag var lite mera pysslig av mig men det är jag inte så vill inte göra dekorationen själv.

Det enda som jag fixat hittils är vita papperdukar och rosa servetter... blommor finns det ju inte att plocka och köpa massa blommor och ställa på borden kostar ju massor... usch tycker detta är så jobbigt.. vill ju ha den jättefint.

Någon som har bra förslag?

tack/Emelie

• Svar på tråden Behöver hjälp med dekoration till flickdop!!
  • Bluna

Skulle också vilja ha förslag, har dop om en månad. Jag är däremot ganska pysslig, men det får ju inte ta för mycket tid för det har man inte med en liten plutta.

Egentligen behöver det ju inte vara så märkvärdigt, kan ju lägga ut något fint på bordet bara, som små tygblommor eller något?

(¯`°?.¸ ღ♥ Elsa ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emelianfian
    Bluna skrev 2008-03-28 21:10:57 följande:
    Skulle också vilja ha förslag, har dop om en månad. Jag är däremot ganska pysslig, men det får ju inte ta för mycket tid för det har man inte med en liten plutta. Egentligen behöver det ju inte vara så märkvärdigt, kan ju lägga ut något fint på bordet bara, som små tygblommor eller något?
    Ja precis något enkelt men fint lixsom men det känns så svårt. Det får ju inte bli för enkelt så det blir tråkigt...
  • Emelianfian

*puffar för fler svar*

• Bluna

Om man har något enkelt fint papper så kan man ju klippa till girlanger (stavas det så?) också...

Snäckor eller stenar som är fina, om du har, kan man göra något fint med...

Man kan ta ett tygband eller annat och göra små rosetter och lägga på bordet...

Hmm...nu kom jag ju på lite till mig själv också

• bebis08

Jag gjorde små låga dekorationer till min brorsdotters dop.
    Låga är bra så de inte "skymmer sikten"

Här har jag tagit små vita skålar, haft i oasis och sen köpte jag färdigpackade rosor,
    nån annan packe med blommor och så lite lösa "strån" och brudslöja.
    Sen bara "petade" jag ner dessa i skålarna. Mycket uppskattat av föräldrarna.
    Och så hade vi massor av ljus, och så färgade glasstenar lite utspridda här och där.

Här finns bild:
    www.elmida.se/sidor/dop/deko.jpg

Istället för dukar så hade vi långa panelgardiner liggandes på bordet :)

• Bohman
    Vik små skjortor av de rosa servetterna, klistra fast små hjärtan (confetti, eller strösselhjärtan) som knappar....
    så kan ni klippa ut bilder på barnet i olika storlekar o former o klistra fast på bordet (eller tejpa, tips: använd pappersduk)
    köp en stämpeldyna och "doppa" barnets fötter, och tryck små fötter på borden...
    Köp något rosa band och knyt små rosetter runt glasen
    Köp några rosor (rosa tex.) och klipp av själken och sätt i små glas, eller värmeljusstaker (typ ikea) med lite vatten, så dom flyter....

Åh, det finns så mycket att hitta på!!!
    Jag gjorde dessa saker på våran sons dop, fast med ljusblått istället för rosa såklart
    bilderna och hans fötter var väldigt populärt..*hehe*
  • Emelianfian
    Bluna skrev 2008-03-28 21:14:26 följande:
    Om man har något enkelt fint papper så kan man ju klippa till girlanger (stavas det så?) också...Snäckor eller stenar som är fina, om du har, kan man göra något fint med...Man kan ta ett tygband eller annat och göra små rosetter och lägga på bordet...Hmm...nu kom jag ju på lite till mig själv också
    ja så kan man ju göra :) där kommer pyssleriet in i bilden. hehe.. iaf med det första förslaget.. men man kanske kan köpa färdiga?

Tänkte ta en titt på ÖB om dom har nått för där är det ju billigt. Tänkte om dom kanske har rosa pappersdukar sånna där smala..nu kommer jag inte på vad dom heter...jo löpare va? och lägga över den vita längs med långbordet?

Har ju iofs massa värmeljuskoppar som jag kanske kan sprida ut...

varför ska det vara så svårt för....
  • Bluna

Bebis08: Jättefint! Vilken bra idé!

• Emelianfian

Bebis08: Jättefint gjort... ska fundera på det.

Svar på tråden Behöver hjälp med dekoration till flickdop!!