• Sundance76

Vilket nummer har Gud?

Jag är den typen som gärna tittar på bilars registreringsnummer och då speciellt siffrorna. Det är faktiskt många gånger jag sett bilar med numret 666 och det är enligt många djävulens nummer. Idag såg jag ytterligare en bil med det numret och kom då att tänka på Gud (om han finns) och vilket nummer han har. Så är det någon som vet vilkt nummer han har och har han inget nummer vilket nummer skulle kunna passa honom?

Vilket nummer har Gud eller vilket nummer skulle passa honom?

• Svar på tråden Vilket nummer har Gud?
  • Snäckan13

haha vilken rolig tanke! vad sägs om o vända på 666, bord väl bli rättvist! :D

999

Älskar mina barn så otroligt mycket!!!!
  • Sundance76

Den tanken har slagit mig också - lite så där lagom antikrist.

Men annars skulle kanske 333 (treenigheten) funka eller bara så enkelt som 8 fast den skall ju ligga ner så det blir tecknet för evighet/oändlighet.

• Snäckan13

haha jag är ju inte så insatt men jag får rösta på antingen 999, eller 333...

333 låter mjukare på nå´t vis känns det som

Älskar mina barn så otroligt mycket!!!!
  • Moxie

Skulle man använda samma logik som man använde för 666 så skulle nog 777 ligga rätt bra till

• Lequisha
    Moxie skrev 2008-03-29 00:48:54 följande:
    Skulle man använda samma logik som man använde för 666 så skulle nog 777 ligga rätt bra till
    Precis min idé med
  • Sundance76

Vilken logik var det som användes för 666?

• malin ulrika

Jag tror guds nummer är "pi" (3.14....).
    Det är ett sånt bra nummer som det egentligen inte finns nått slut på, (precis som gud antar jag, jag är agnostiker...) och finns överallt i "hans skapelse".

• marina81

111..för att Gud är först???

• Moxie

Man var mycket för det här med talmagi på den där tiden, och vissa tal är särskilt heliga. 3 tillexempel (Treenigheten), 12 (Israels stammar, apostlarna) och däribland 7 (7 goda/svåra år, att ge 7-fallt igen, 7 dagar för skapelsen). 6 blir ett särskilt oheligt tal eftersom det är en "misslyckad 7-a" - Det räckte inte riktigt ända fram (på samma sätt som 13 blir ett oturstal när det liksom skjuter över målet - 12). Och 3 av någonting är alltid en förstärkning.

Så om 666 är en stark bild av nådde inte fram till det heliga, så skulle 777 vara en lika stark bild av helighet

• marina81
    Annapanna80 skrev 2008-03-29 00:57:28 följande:
    112! räddaren i nöden liksom
  • malin ulrika

Om man är ateist kanske man kan tycka att "i" skall vara guds nummer.
    "i" är ett tänkt tal som egentligen inte existerar, som är "roten ur minus ett". Eftersom man inte faktiskt kan TA roten ur minus ett, så hittade man på "i" vilket står för detta tänkta tal, för att man skulle kunna räkna ut ekvationer som annars liksom inte går ihop sej.

Så det vore väl ett bra tal för gud, om man tror att han inte finns, utan bara är något man hittat på för att få "livets ekvation" att gå ihop.

• Livshlädje

malin ulrika skrev 2008-03-29 01:09:54 följande:

Om man är ateist kanske man kan tycka att "i" skall vara guds nummer."i" är ett tänkt tal som egentligen inte existerar, som är "roten ur minus ett". Eftersom man inte faktiskt kan TA roten ur minus ett, så hittade man på "i" vilket står för detta tänkta tal, för att man skulle kunna räkna ut ekvationer som annars liksom inte går ihop sej.Så det vore väl ett bra tal för gud, om man tror att han inte finns, utan bara är något man hittat på för att få "livets ekvation" att gå ihop.
    Amen!
Svar på tråden Vilket nummer har Gud?