• Tulip

Klippa håret på 1-åring = tjockare hår?

Svärmor hävdar att håret blir tjockare och växer mer om man klipper det. Stämmer det? I och för sig svårt att kolla (när vi väl klipp håret vet vi ju inte hur det blivit om vi låtit det vara oklippt ), men vad säger ni andra?

Jag vill helst inte klippa håret på min pojke än, men om det stämmer att det växer bättre efter en klippning bör jag kanske göra det ändå.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 11:20
    He he he! Självklart vet jag att håret inte blir varken tjockare eller växer bättre av en klippning, men känlsan brukar ju vara så. Eller hur?

Min pojke har en del "bebishår" kvar, så om det klipps bort kanske det lite kraftigare håret får mera plats att växa. Men vad vet jag, egentligen...?

• Svar på tråden Klippa håret på 1-åring = tjockare hår?
  • Tildarut

Det har stämt på mina barn, men jag vet inte om det gör det på alla

• mammabarnpappa

Det stämde på min dotter med.

• mamsen76

Min frissa säger att det inte stämmer men att håret kan se lite tjockare ut eftersom man klipper av det tunna och ofta lite längre bebishåret som hänger kvar. I Spanien rakar man (trimmar ner ordentligt) så gott som alla barn när dom är runt 6 månader just för att håret ska bli tjockt och fint. Vi kommer att ta trimmern på lille A för att testa

mamma till Y 031109 & A 080118
  • Tulip

Har ni klippt era barn själva, eller gått till frisör? Känns lite onödigt att gå iväg med barn när de är så små, men jag vet inte om jag klarar av att klippa själv.

Sist jag klippte någon (lillebror för ca 30 år sedan ) fick mamma gå till frisören med honom efteråt.

• Barn nr2

Båda mina barn har tjockt fint hår och de är båda klippta innan 1 års ålder. Men jag vet ju inte om det beror på det.

• mammabarnpappa

Jag klippte själv. Hennes pappa fick leka med henne så hon satt lite stilla med huvudet.

• Busbellan

Det kan kanske se tjockare ut, men är det inte egentligen. Hur håret är beror ju på hårrötterna och de påverkar man ju inte när man klipper.

Mamma till Nora, August och Ella
  • ejja81

ända är väll att det växer bättre,,,,som på alla andra

jag var hos frissan med min dotter när hon var 13 månader å kapa av en bit

vill ju att det skall bli bra oxå=)  å jag kan inte alls klippa

kostar ju inte så mycket  150kr  men fick det för 100kr då hon var så snäll å det gick fort

• evaviola

Vi har klippt vår son många gånger innan ettårsdagen, mest för att det var så långt o tjockt så det var ivägen för honom. Visst ser det tjockare ut, men det är nog bara för att man som sagt fått bort bebishåret. Vi klippte honom själv, inte så svårt.

Svar på tråden Klippa håret på 1-åring = tjockare hår?