• jordnöten

Fiskdamm - förslag på vad i påsen på 3-års kalas

Imorgon så ska vi ha 3-års kalas. Tänkt fixa fiskdamm, men skulle nu vilja ha lite bra tips på vad man kan stoppa i påsarna. Alla som ska fiska är 3 år, förutom en 1½-åring.

• Svar på tråden Fiskdamm - förslag på vad i påsen på 3-års kalas
  • miababia

ska det vara godis eller saker eller blandat?

• miababia

russinpaket
    tablettask
    studsboll
    godishalsband
    frukt

• Andaloal

Sandlådsleksaker.
    Typ en sandkaksform + spade och russinask och kanske nån frukt.

Nu vet jag ju ej hur kul det låter men det fanns det i en damm vår dotter fiskade i förut.Leksakerna alltså.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Ellekan

Jag tycker absolut det ska finnas godis. Det är iaf kalas. Föräldrarna till barnen som kommer kan utöva sin sockersyn till vardags.

Tablettask
    Minichokladkaka
    Några små och mjuka vingummin
    Färdig liten fruktpåse av samma typ som finns på McD
    OM det ska vara en leksak tycker jag det ska vara en givet populär leksak som ALLA barn gillar. Trist med småkrafs som bara ligger och skräpar. Lät surt, jag vet, inte meningen så.
    Vi hade sommarkalas så vi hade såpbubblor i påsen, blev jättepopulärt där och då och de hade roligt en lång stund med det.

Värt att tänka på är att russin och torkad frukt innehåller rättmycket socker så vinsten blir inte enorm och om barnen ändå inte gillar det vinner man väl eg ingenting. Mer än att man "kastat bort" en massa torkad frukt.

• jordnöten

tack för tipsen! Har köpt hem tablettask, klistermärken och reflex. Räcker det? Eller ska jag fylla på med något mer??

Svar på tråden Fiskdamm - förslag på vad i påsen på 3-års kalas