• pson75

blodpudding till små barn

Hur tillagar jag blodpuddingen till en 10- månaders?? Är väl inte bra med stekt mat?

• Svar på tråden blodpudding till små barn
  • mammatalman

vet en som koka den i mjölk. låter vidrigt men hennes dotter gilla det

• Peura

Så gjorde vi med kokade i mjölk och mosade båda mina barn ÄLSKAR blodpudding idag!

Jäkla Hiss Asså!!
  • Heahog

Koka i mjölk? Hmm.. Då försvinner ju järnet? Man kan ju steka i tjockare skivor & sen "skala" av stekytan eller tillaga den i ugn med lite margarin?

• Majan78

Jag har stekt blodpuddig till min son från 9-10 månader. Inte så hårt stekt, men ändå. Annars går det säkert att värma den i micron.

• Mollan

Jag värmde tärningar i morotsjuice till äldsta tjejen kommer jag ihåg. Annars säger jag som Majan78: använd mikron!

• Mollan

Tillägg för den som inte vet: Blodpudding är ju redan kokt i fabriken (är alltså inte rå när man köper den) - så den behöver ju bara hettas upp innan man äter den (inte tillagas i ordets egentliga mening).

• Kajak

jaa, ge blodpudding till brnen.

Det gjorde jag sen storasyster var liten.
    Lillebror är 7,5 mån nu så han har inte smakat dn ännu men ska ge honom dn en dag...

• Lo lo

Min son har fått blodpudding (micrad) sen ca 8 månader och han älskar det, en av favoriträtterna. Toppenbra snabbmat för hela familjen!

• trötter22

min dotter äter det och älskar det.

• Zlato

nyfiken! ger ni bara blodpudding eller ger ni pasta eller ris till, ingen aning därför undrar jag!

• Arokon
    Zlato skrev 2008-03-30 21:16:42 följande:
    nyfiken! ger ni bara blodpudding eller ger ni pasta eller ris till, ingen aning därför undrar jag!
    Jag ger bara blodpudding till sonen. De vuxna äter morötter, lingonsylt och bacon till.
  • Majan78
    Zlato skrev 2008-03-30 21:16:42 följande:
    Brukar ge rårivna morötter till.
  • stompanr1

Blodpudding i micron men kokta små morotsbitar och lite lite lingonsylt, perfekt barnmat !

Svar på tråden blodpudding till små barn