• Annapp

svullen penis, 9-månaders kille

Hej.

Min lilla kille (9 månader) har en väldigt svullen penis, rödspräcklig. Har badat honom, varit på akuten de sa inget direkt hjälpande, tyckte att de åtminstånde kunde sköljt den, den ser ut att sprängas. Undrar ifall någon har ngt mer tips? gör så ont i en när man ser att de små har ont. /Anna

• Svar på tråden svullen penis, 9-månaders kille
  • yuzz

Men nått måste dem väl göra. Kan det inte vara en infektion/inflammation?

• blommanigbg

Vad sa de på akuten?

• Annapp

De sa att det var vanligt, vilket jag också har läst, men den ser ju hemsk ut. Jätte jätte svullen och hård, men de tryckte och kände på magen osv, och där verkade han inte ha ont, så länge han kissade så var det "ok" . Men det verkar ju göra ont när han kissar..Skulle bada honom och tvätta där nere, men jag vet att han har ont varför lýssnar de ej. Bara för att han ler o jollrar där inne, betyder inte att han gör det hemma.... Blir så irriterad. De har ju saker att skölja och tvätta med där inne varför inte hjälpa?

Men men den svenska sjukvården ju har talat... bäst och lyda och lyssna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Birgitta2

Jag känner igen det där. Det fick min grabb också men han var ett par år äldre. Vi tvättade försiktigt med intimtvål och vatten och det gick över på några dagar.

• Snigel 2

Finns nåt som kallas balanit, helt enkelt en inflammation under förhuden. Botas genom att man sköljer under förhuden med vatten eller koksaltlösning några gånger per dag i några dagar. Använd en spruta (utan kanyl!) eller färdiga engångsflaskor med koksaltlösning. Spruta direkt mot "öppningen" så sköljs det rent under förhuden.

• Förälskad

Stackars lilla pojk, hoppas det löser sig!

• guztav06

Min son fick inflammation under snoppen och vi fick jättebra hjälp på akuten!! Gör koksalt och skölj med en spruta (en såndär man får medicin i) Skölj flera gånger en gång i timmen... Ring till akuten igen om det inte blir bättre...

Svar på tråden svullen penis, 9-månaders kille