• siamusen

Hur blir man av med svartmyror inomhus?

Vill inte använda spray då vi har katter och barn.

Finns det något bra tips?

• Svar på tråden Hur blir man av med svartmyror inomhus?
  • frulan

Ser du var stigen är så kan man sätta ut dosor med medel i. Myrorna dricker det och bär sedan med sig det till boet och smittar ner de andra myrorna.

• siamusen
    frulan skrev 2008-03-29 16:12:02 följande:
    Ser du var stigen är så kan man sätta ut dosor med medel i. Myrorna dricker det och bär sedan med sig det till boet och smittar ner de andra myrorna.
    Vad är det för dosor? Nagot som katterna kan fa i sig?

Mamma sa att jag skulle hälla ut salt sa nu ser det ut som det snöat inomhus
  • Smilie

Du skall hälla salt om du vet VAR de kommer in.. så skall du lägga det i öppningen för då vänder de

• frulan

Det är som små runda plastdosor med genomskinligt lock på, myrorna får plats att krypa in i dem. Vet inte om katter kan komma åt (vet inte heller om det är farligt för dem).
    Själva medlet är en blå vätska.

Minns inte vad de heter... men de brukar finnas på stormarknader, byggvaruhus, trädgårdshus m.m.

Hehe, saltchock

Kanel ska funka oxå, strö det runt huset eller korsa deras stig.
    Det luktar ju gott oxå

• Hellvira

samma problem hade vi. ochköpte såna där små dosor som de ska krypa in i men det hjälpte inte verkar det som...

• siamusen
    Smilie skrev 2008-03-29 16:16:22 följande:
    Du skall hälla salt om du vet VAR de kommer in.. så skall du lägga det i öppningen för då vänder de
    Precis vad mamma sa De kommer fran badrummmet sa jag har hâllt bade i fönstret och vi tröskeln.

Tror de kommer utifran, men det var ett gâng vid en list ocksa.
  • siamusen
    frulan skrev 2008-03-29 16:18:01 följande:
    Det är som små runda plastdosor med genomskinligt lock på, myrorna får plats att krypa in i dem. Vet inte om katter kan komma åt (vet inte heller om det är farligt för dem).Själva medlet är en blå vätska.Minns inte vad de heter... men de brukar finnas på stormarknader, byggvaruhus, trädgårdshus m.m.Hehe, saltchock Kanel ska funka oxå, strö det runt huset eller korsa deras stig.Det luktar ju gott oxå
    Kanel har vi inte hemma Men det gar ju att köpa

hellvira- ok. Är de kvar fortfarande?
  • Hellvira
    siamusen skrev 2008-03-29 16:19:16 följande:
    Kanel har vi inte hemma Men det gar ju att köpahellvira- ok. Är de kvar fortfarande?
    Jo de är nog kvar.

Och jag har städat bort deras luktspår, satt ut såna dosor osv osv, hittar inte boet utomhus. Hittar jag det eldar jag upp dem!
  • frulan

Hittade dosorna... längst ner på sidan med de blå dosorna.
    För oss har de funkat jättebra. Fast jag har lite svårt för att vara utrotaren
    Meeen, de ska inte få äta upp vårt hus. När vi flyttade in var taket genomruttet (vi visste det) och det var myrbon överallt...

www.miljocenter.se/produkter/neu_myr.php

• siamusen
    Hellvira skrev 2008-03-29 16:20:39 följande:
    Jo de är nog kvar.Och jag har städat bort deras luktspår, satt ut såna dosor osv osv, hittar inte boet utomhus. Hittar jag det eldar jag upp dem!
    ...*poff*

Jag hoppas saltet funkar för jag ville kunna ha fönstret öppet i badrummet.
Svar på tråden Hur blir man av med svartmyror inomhus?