IKEAS fårskinn...är det nån som har det i barnvagnen?
Funderar på att köpa det o ha i vagnen...är ju mycket billigare en de jag har sett som är till barnvagnar.
Är det nån som har det och funkar det bra?
Funderar på att köpa det o ha i vagnen...är ju mycket billigare en de jag har sett som är till barnvagnar.
Är det nån som har det och funkar det bra?
Ang. de från IKEA. Mattorna är mattor och IKEA säger själva att de INTE ska användas till spädbarn. De har för mycket damm och ämnen i sig
En moderator på FL som skrivit:
Angående Ikeas variant:
Det är inga farliga kemikalier eller dyligt i den, men den rekomenderas inte till spädbarn. Själv skulle jag inte ha problem med att ha den i vagnen under åkpåsen t ex eftersom det inte blir någon direkt kroppskontakt, men att lägga ut pengar på en fäll som man inte kan använda att bara ligga på tycker jag är att kasta pengarna i sjön. Bättre att lägga på lite pengar och få en som man kan använda så att bebisen kan ligga direkt på.
Mail från IKEA angående deras fårskinn.
Hej,
Tack för ditt mail.
Ludde fårskinn innehåller inga farliga kemikalier. Dock rekommederar vi inte
att använda denna till små barn. Detta pga att håren på fällen är ganska
långa och barnet lätt kan få dem i munnen. Håren i sig är även ganska
sträva, vilket kan medföra att om ett litet barn ligger med sin bara hud mot
fällen så kan huden av friktionen bli röd och lite irriterad.
Fällen säljs som en matta.
Med vänlig hälsning
IKEA Kundservice, Marie
Jag har mailat Ikea en gång ang deras na variant av skinn...har tyvärr inte svaret kvar men, det gällde deras gråa kortklippta skinn.
Svaret blev ungefär det samma vad jag minns men istället kunde det finnas lösa korta ullstrån kvar från klippningen som barnen kunde andas in sa de...
Jag hade en Ludde som sittfäll till dottern i hennes sittvagn. Funkade utmärkt o hon blev inte kall om rompan. Hade däremot inte lagt den i en liggvagn till ett mindre barn.
Okänd gäst skrev 2008-03-29 21:03:37 följande:
Jag skulle hellre köpa det dyrare skinnet som är till barn...
Även om några barn inte fåt besvär av IKEAs fårskinn så betyder inte det att ens eget barn blir utan besvär.
Och dessa fårskinn som IKEA har är ju mattor och inget annat
Vi köpte ett med tanken på att använda det i vagn/på golv.Men sen såg vi inlägg likt dessa att de är gjorda för att ha som mattor och inget annat.Dessutom har jag märkt att att de luddar ganska mycket.Alltså inget att rekommendera.Kan dock rekommendera www.1klass.se Där har de ett skinn för sittvagn/sulky för dryga 300 kr,kanske kan vara något?
Jag köpte den när min son var 1 år drygt.. Skulle itne använda den när han var liten bebis!
På lammskinn.se finns billiga och jättebra!
ha inte hunnit läsa tråden men jobbar på ikea och den är inte lämpad för bebisar
Ahh nej, har anvant ikeas graa farskin i vagnen men ska genast sluta. Annu en grej man nu ska behova oroar sig over att ha gjort fel...
På Ullared köpte vi, billigt och ekologiskt fårskinn för barn