• Bambiniz

Vilket kök har du och vad kostade det?

Har precis fått hem en offert från Sentenskök (Electrolux home). Det skulle gå på 94.000 kr! Det var liiiiite mer än vi räknat på Iof ska vi ha en nästan 4 meter lång rostfri diskbänk med svetsad ho. Nu vet jag inte hur vi ska göra, funderar på att höra med Vedum och HTH vad ett liknande kök skulle kosta hos dom.

Våra stommar och luckor kommer kosta 45000 kr
    Diskbänk 25000 kr
    tillbehör 15000 kr
    lister, handtag, baldakin mm 10000 kr

Har tittat på Ikea men det föll på luckan och utbudet.

Vad har ni för kök och vad kostade det? Prutade ni?

• Svar på tråden Vilket kök har du och vad kostade det?
  • gambia90

Vi har beställt kök från epoq. det komemr att kosta 31000kr.

Sedan har vi beställt vitvaror från elgiganten, bara siemens:
    side by side kyl och frys, inbyggnads spis-ugn-kaffemaskin-micro och diskmaskin. detta är värt ca 90 000kr men vi bad om ett bra pris och fick ned det till 69 000kr!

• Jen nifer

tyckte de lät väldigt mycket, ja skulle nog leta vidare

Nu är våran prinsessa här
  • Butterscotch
    Bambiniz skrev 2008-03-29 21:04:08 följande:
    Har tittat på Ikea men det föll på luckan och utbudet.Vad har ni för kök och vad kostade det? Prutade ni?
    Vi kollar också på kök just nu men har inte bestämt vad vi ska köpa än, Vedum ligger bra till just nu dock (de har en jättefin svartbetsad eklucka som vi gillar).

Om du vill spara pengar verkar Epoq billigt, jag vet dock inget om deras kvalitet. Annars kanske du kan köpa IKEA-stommar och sen bara beställa luckorna från någon annan tillverkare (förutsatt att måtten är desamma men det brukar de väl vara).
  • Bambiniz

Ja, dyrt var det! Det som stör oss mest är att när vi gjorde ritningen i deras ritprogram hamnade vi på 25.000 kr. Sen skulle lister mm tillkomma..... men inte trodde jag att det skulle bli mer än dubbelt så dyrt!

Vi ska be om offert hos Vedum och HTH nästa vecka. Sen blir det nog en extra titt på Ikea oxå.

Epoq har jag inte tittat på men ska göra det, tack för tipsen

Någon mer med kökstankar?

• sicksack

Jag har också kökstanker men dessvärre inga tips än. Däremot så lägger jag denna tråd i mina favoriter och hoppas på att många fler ska tipsa lite.

• Hea

Har kök från Hth och det kostade 72000 tror jag det var

• sicksack
    Hea skrev 2008-03-31 12:27:23 följande:
    Hur stort är köket? Vad ingick i det priset? Vi har kollat på HTH och jag tycker de har flera fina kök.
  • Bambiniz

HTH har ju massor av luckor! Vi vill ha vita luckor och de har flera stycken att välja mellan.

Hea: Var det bara för luckorna och stommarna? Eller är det inklusive blandare, bänkskivor, diskho?

• Butterscotch
    Hea skrev 2008-03-31 12:27:23 följande:
    Det lät billigt, hade fått för mig att HTH är ganska dyra. Hur stort är köket (antal underskåp, antal överskåp, antal högskåp)? Ingår bänkskiva i det priset?
  • Hea

Det var stomme,luckor, träbänkskiva, diskho. Bild finns i mitt galleri Men priset var max 75.000, men har för mej att det var 72.000

• Lilla Pytte

Skabselv,mellanting av Kvick och Ikea.
    Samma stomar,lådsystem osv som ikea o kvick.

Luckor handtag,skåp lådor, bänkskivor vask kostade 52 tusen.
    (hade då erbjudande med 20% på alla kök)Vitvaror Boch ca 32 tusen
    Och sen kom ju allt anant till,nytt golv,tak,tapeter,kakel
    El och vvs jobb så slutsumman blev nogöver 100 tusen då gjorde ändå min sambo det mesta!

• Bambiniz

Lilla Pytte: Har aldrig hört talas om Skabselv, tittade på deras hemsida. Verkar ju vara ett alternativ. Bor i Göteborg och närmsta åf är i Halmstad, inte så farligt långt.

• MiaP

Vi köpte det köket från Electrolux och är jättenöjda. Superkvalitet och kanonservice! Fast smakar det så kostar det...

Men jag tycker absolut att man ska kolla runt och jämföra. Det kan ju verkligen löna sig. Vi hittade inget på HTH när vi var där och dessutom tycker jag att de var ännu dyrare än Electrolux.

Lycka till med köket, roligt är det ju!

• Lilla Pytte

Bambiniz: Vi hade helelr aldrig hört talas om Skabselv innan,köpte vårt i halmstad,liten butik men kanon servic.
    Fick det levererat ca 2 veckor efter bestälning.
    www.skabselv.se

• Lilla Pytte

Lägegr ut en bild på hur våra köksluckor ser ut...är dock under renoveringen så köket är långt från klart på bilderna!!

• Kaxxen

Någon som köpt ett Tibrokök? Vi tvingas välja dem men är rädda att det blir dyrt...

• MiaP

Vi har svart laminatskiva. Hade önskat att vi kunde köpt svart granitskiva men med de längderna vi har hade det kostat hur mycket som helst. Hade massiv, oljad ek i vårt förra hus. Fick fläckar och ringar på som inte gick bort om man inte slipade, annars tycker jag det är snyggt.

Ska kolla om jag har några bilder annars får jag väl röja undan lite och ta några

Svar på tråden Vilket kök har du och vad kostade det?