• Tjohalia

"jag vill ha en brun tårta mamma"

jahapp, detta konstaterande kom min dotter med häromdagen när vi pratade om att hon snart fyller 3 år, en brun tårta med blåa ljus har hon beställt. Tidigare har jag bara färgat grädden med hushållsfärg men det finns ju inte brun sådan, dessutom skulle jag vilja ha med chokladsmak om det nu ändå ska vara brunt... Nån som har några bra ideér om vad man kan använda som blir gott och snyggt? Gärna förslag på vad man kan ha mellan bottnarna med (hade tänkt vara lat och köpa färdiga).
    Tack på förhand

• Svar på tråden "jag vill ha en brun tårta mamma"
  • Mia118

Det finns ju färdiga kakmixer som man bara blandar med vatten.
    Dom har en choklad kaka som är UNDERBAR!!
    En sån med vaniljfyllning och lite grädde att garnera med + några godisar kanske??

• Sundance76

Min mamma gjorde en tårta med köpta bottnar när jag var liten. Istället för grädde använde hon chokladpudding och i mellanlagret gjorde hon något typ som bananmos (krossad banan). Den var fruktansvärt god och snabb att göra. Använder man chokladpudding så är det bara till att blanda till lite vaniljsås så kan du skriva namn och ålder också.

• FrökenR

Min mamma gjorde alltid egen kolasås och hällde över och så dekorerade vi med nonstop. Mums än idag!!

• Tjohalia

jag har funderat på chokladmousse, det har ju lite bätter konsistens än chokladpudding... Fick som för mej att hallon skulle passa bra till choklad (att garnera med eller ha mellan) men har aldrig testat... Godis som garnering är jag inte så mycket för, föredrar frukt...

• Elisabeth83

googla på "Chocolate cake".. fanns en riktigt bra sida med olika choklad grejer *yummie*

• MrsCaroline

Jo det finns brun karamellfärg, tor jag köpte min på panduro.

• turbomorsan
    Tjohalia skrev 2008-03-29 22:13:12 följande:
    jag har funderat på chokladmousse, det har ju lite bätter konsistens än chokladpudding... Fick som för mej att hallon skulle passa bra till choklad (att garnera med eller ha mellan) men har aldrig testat... Godis som garnering är jag inte så mycket för, föredrar frukt...
    jordgubbar brukar vara gott till choklad oxå
    mitt galleri är alltid öppet för dom som vill ps,a
  • Tjohalia
    MrsCaroline skrev 2008-03-29 22:14:08 följande:
    Jo det finns brun karamellfärg, tor jag köpte min på panduro.
    det visste jag inte! men som sagt var, är lite sugen att testa nåt nytt men jag vill ju att det ska smaka bra med
  • Tjohalia
    turbomorsan skrev 2008-03-29 22:14:59 följande:
    jordgubbar brukar vara gott till choklad oxå
    jo fast dom är ju så vattniga den här årstiden (och dyra!), jag tror det är lite mer smak i hallon, fast å andra sidan måste man köpa frysta då och dom brukar inte vara så vackra... kanske till att ha emellan i så fall...
Svar på tråden "jag vill ha en brun tårta mamma"