Tvätta lammskinn
Kan man tvätta lammskinn och blir det bra? Ska man använda tvättmedel och hur många grader?
Är rädd att förstöra det.
Kan man tvätta lammskinn och blir det bra? Ska man använda tvättmedel och hur många grader?
Är rädd att förstöra det.
Våra blev lite toviga och konstiga efter tvätt (ylletvätt eller handtvätt valde jag) men det finns borstar man kan använda efteråt så blir de fina igen. Precis som nya blir de aldrig efter tvätt tycker jag, men de blir ju ändå fula efter ett tag om man INTE tvättar de.
Det är helt nytt så då kanske jag ska vänta med att tvätta det då.
Brukar annars vilja tvätta allt innan användning för att förhindra hudirritationer hos min lilla på 2,5 vecka.
Finns speciellt schampoo på txa babyland
Är det tvättbart så kan du köra det i maskin på 30 graders ullprogram, gärna med lite ullschampo. Fast ofta räcker det med att vädra och skaka skinnet.
Skulle aldrig ge mig på att tvätta ett helt nytt lammskinn, det tror jag verkligen inte är nödvändigt. Hoppas du får lika mycket glädje av skinnet som vi haft, är inne på vårt tredje nu.
Vi har åkpåse med fårskinn (eller var det lammskinn? vad är skillnad???) och den som man kan ha i vagn.
Dom har vi lämnat in på kemtvätt.
Sen har vi en katt hemma så vi har kattborste så vi använder den att borsta skinnen.
Det blev jättefin!