Kan man frysa couscous, ris, bulgur...
...pasta, och liknande?
...pasta, och liknande?
Ja...
Pasta blir inte så gott, men det går...
Ris fungerar jättebra att frysa, tycker till och med att det blir godare om man gör det. Pasta blir lätt torrt om man fryser och sen tinar i micron, cous cous och bulgur äter jag inte så det har jag ingen aning om, potatis däremot blir inte gott om man fryser det.
Det går att frysa allt av det. Däremot så är det godare om man använder det i wok, gratänger, steker det osv efter frysning än att bara äta det "vanligt", då det kan kännas torrt och tråkigt.
Lyssna inte på dessa dårar.
Nej, det går inte att frysa (pratar om ris).
Eros Light Love skrev 2008-03-30 14:10:29 följande:
Hihi:) Tack för era tankar!! Jag fryser .... :)
blonde redhead skrev 2008-03-30 14:18:22 följande:
Eros Light Love skrev 2008-03-30 14:31:29 följande:
Ja, om det smakar sämre.
Klart det spelar roll var man kommer ifrån, att din man är kock betyder nada i sammanhanget ;)
"Miljön, jag hatar miljön. Jag brukar åka till batteriinsamlingar och gräva ner dom i min trädgård" Lasse Lindroth
=p
Eros Light Love skrev 2008-03-30 14:37:58 följande:
Det spelar jävligt stor roll.
Jag är uppvuxen med att ris serveras till ALLA middagar samt att det tar minst 1 timme att få det perfekt.
Tror du att svenskar som kockar sitt Uncle Ben´s ris i 5 minuter och sedan serverar skiten vet vad dom håller på med?
Sorry, mitt ris är som natt och dag jämfört med andras. ;)
Uncel ben´s vet jag inte ens vad det är för något
Och sedan är den mesta ris som kommer från iran besprutad, vilket jag inte kan förstå hur man kan äta. Vi äter kvalitet och högklassigt ris
Så nej, det spelar ingen större roll
Ris från Iran? Var hittar man det i Sverige? xD
...*duckar*... jag har fryst ris och bulgur... när jag värmer det droppar jag lite olivolja så blir det gott att äta... jag vill inte ha några påhopp för att jag gör det... nejtack... det funkar bra för mig och jag tycker att det är gott... der räcker... ...
Pasta och ris går bra att frysa. Cous cous betvivlar jag att det funkar med. Blir nog bara en stor klump då. Bulgur har jag inte testat.
Det handlar inte om kostnaden utan om att slippa koka nytt ris till varje måltid. Tid är pengar.
Eros Light Love skrev 2008-03-30 14:31:29 följande:
Puh!! Det lät riktigt jobbigt och tråkigt. Själv surfar jag hellre på FL än kokar ris dagarna i ända.
Eros Light Love skrev 2008-03-30 14:41:46 följande: