• Sarsen75

Våra bästa Falafel ställen....

Detta är en tråd för oss Falafel Lovers.
    Förklara gärna varför Falafeln är så fantastisk och vart den ligger, så man kan hitta dit om man är I krokarna.

Endast Falafel inga kebab eller kött historier Tack!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-30 11:49
    Ps sätt gärna poäng på en skala av 10 möjliga :)

• Svar på tråden Våra bästa Falafel ställen....
  • Sarsen75

Jag börjar med mitt favvo ställe här i närheten kallat Grillcorner och ligger på Järntorget i Örebro . Detta är ett enkelt hak som också serverar pizza kebab etc.
    Dom gör jättegoda Falafel-rullar med hembakt mjukt bröd, ganska stora och mättande.
    Jag ber oftast att få fefferonin(stavning?) hackad och instoppad i rullen.

Detta ställe är också öppet sent på kvällarna så att folk söker sig dit efter krogen, detta gör tyvärr att gästtoaletten är i otroligt kasst och trasigt skick så jag tar endast med min falafel och vägrar äta där - SYND!

Falafel 8/10 poäng

• miss Y

Puffar genom att jag vill veta om ngn känner till ett bra ställe i Göteborgstrakten. Älskar falafel!

• Sarsen75

Meh guud var är mina falafel diggare?

• misplaced

När jag bodde i göteborg så brukade vi åka till en jättestor marknad/ loppis... Stallarna tror jag det hette men är inte säker. Där i en husvagn :P har dom världens goaste falafelrullar!!!!! Mums!

• Katja77

Sarsen75, gillar du grillcorners falafel? Jag år där en gång och det var de värta falafel jag någonsin ätit! *rys* Snacka om attsmaken är olika!

Mitt favoställe i Örebro var Daniellas, billig och god falafel (25 spänn för falafel i bröd och läsk)som tyvärr har stängt nu.

I Sthlm gillar jag Jerusalem i Gamla stan.

• Bags

I stockholm gillar jag folkets kebab på folkungagatan. de har supergoda falaflar.

Har inte hittat ngn falafel jag gillar här i uppsala än

• Yrslan

Köper färska falaffel i mataffären hur goda som helst, jag gillade inte falaffel innan jag prövade dessa. det värsta ä'r att de är lika goda kalla som varma, inte bra

• Sarsen75

Tassa
    kanske är grillcorners falafel inte den bästa, men rullen med det mjuka hemgjorda brödet är fin fin för mig. Örebro har inte längre så många bra ställen kvar för just falafel , men jag ska söka vidare.

Min absolut godaste falafel är i från MAOZ i Soho London = underbar, man tar dressingen och saladen själv som består av många goda genuina smaker yum yum.... men varning för andedräkten efteråt :)
    Jag drömmer faktiskt om den i bland.
    10/10

• små fötter

Jerusalem kebab i Gamla stan, Sthlm Cool

Två i min mage (v31), två i himlen
  • presens konjunktiv

Falafel nr 1 i Malmö. Helst den på Persborg/Rosengård, men Möllan går också bra.

A conclusion is simply the place where you got tired of thinking.
Svar på tråden Våra bästa Falafel ställen....