• Anonym

Ledsen kille om framtiden med sambo, sexproblem

Hej alla, sitter och funderar lite på livet.. det är aldrig bra heh.

Nej men ärligt talat så undrar jag om jag har mött världens tråkigaste tjej eller inte
    Jag trivs jätte bra ihop med henne vi har bott ihop i strax 5 år, inga barn ännu förlovade men inte gifta.

Jag är jätte nöjd med hur vi samarbetar i hemmet och hur vi lever i hop, visst vi tajffsar
    väl som alla andra. Dock så är hon väldigt svår att ha och göra med när hon blir arg
    det går typ aldrig att diskutera saker med henne eller lösa någonting med henne..

Vilket är problem då jag gärna diskuterar saker utan att bli sur, även om det är i miot mig
    jag har även svårt att bli arg snarare besviken eller irriterad men jag skriker aldrig..

det började väl kanske för 3 årsen när nyförälskelsen släppt så började sexlivet bli sämre och sämre
    och jag försöker alltid lixom pigga upp det med att kanske göra något spännande, ge massage, mysiga middagar
    osv. skulle gärna ha långa förspel om det var det som var felet.

men helt ärligt så kanske vi har sex 1 gång i månaden max, och det känns verkligen helt fel. jag tycker hon är jätte
    vacker och sexig och jag tänder alltid på henne, oavsett när. Men hon skulle aldrig bara kunna bli sugen.
    Utan dem få gånger vi har sex så är det när det passar för henne.. det är aldrig så att jag kan försöka
    ta initiativet till sex när jag är sugen utan det är absolut inget i min makt.

Hon tar aldrig på sig själv även fast jag absolut inte skulle ha något problem med det. Utan hon har aldrig gjort det
    säger hon och tänker aldrig.

Och det känns så frusterande när man hör om andra som iaf har ett aktivt sexliv, och det som känns störande
    är att jag gillar verkligen sex jag tycker det är jätte roligt och romantiskt. Men att aldrig få utlopp
    för sina egna känslor känns sjukt frustrerande att det bara ska vara på hennes villkor.

Så nu sitter jag här 24 år gammal och känner att det är dags att bestämma sig om man ska gå vidare eller inte
    för jag vill ju trottsallt skaffa barn snart och gärna gifta mig men jag är mycket tveksam att det ska bli med
    henne. Känns som att har man det så här torrt i kärlekslivet nu så lär det inte bli mycket bättre efter att ha
    barn och mycket annat att hålla reda på.

Sen börjar man tänka på bodelning osv och allt blir bara så jobbigt, speciellt för att min sambo skulle bli självklart
    ledsen om vi skulle göra slut men också för att hon skulle inte gå att prata med om vi lämnade varandra, hon skulle bli
    arg och ledsen och skrika osv och jag är så mesig ibland att jag bara tappar orken då.. jag gillar helt enkelt inte att bråka.

Jag bara undra för jag har glömt mina tidigare förhållanden, men säg att eran sambo kommer och inte kanske inte är
    helt superkåt men gör ni er då? jag har väldigt enkelt att bli tänd, lixom eller hur är det egentligen
    är det så jävla krånligt som det känns för mig just nu eller visst ska det vara mycket enklare?
    Jag har för mig det iaf...

Suck ledsen kille. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ledsen kille om framtiden med sambo, sexproblem
  • Macchiato

Har ni talat om sexlivet? Har du berättat hur du känner? Tycker hon att det är ett problem också eller tycker hon att allt är bra?

Har hon mycket på gång annars? Jag vet att det kan göra att man inte har lust, typ stress. Det finns väl lusthöjande naturläkemedel man kan ta om det är så att hon också tycker att det är ett problem.

• JanHelge

Med tanke på att ni inte har några barn, och varit ihop i fem år så tror jag att det du känner är relevant. Min personliga uppfattning relaterat till det du skriver är att göra slut. Det kanske kan bli en "väckarklocka" för henne hon kanske tar dig för givet. Jag tror att ni får det bättre va för sig. Om hon är sexuell anorektiker så finns det säkert någon man utan sexuella drifter för henna. Och du har möjlighet att hitta någon som har samma behov som du. Att sitta 24 år gammal i ett förhållande utan sex och närhet, låter i mina öron som ett "livstidsstraff" för en oskyldigt dömd.

• Anonym

lite svårt att läsa och förstå vad du skriver i nån mening men jag tolkar och så får du säga om jag har tolkat rätt eller fel...

Krasst sett är det dags för din kvinna att vakna upp! jag tycker hon utövar makt när det ska vara på hennes villkor och så sällan. Jag tycker du ska förklara för henne så får hon bli hur sur hon vill och du får se till att karska till dig och inte ge med dig. JAg tror hon kör över dig lite eftersom hon vet att du inte vill bråka (vem vill bråka?) men ibland är det nödvändigt för att allt ska fungera, finns ingen relation som inte fungerar friktionsfritt. Du är för snäll helt enkelt.

Du har ju helt rätt i att om inte sexlivet fungerar nu så lär det ju knappast göra det när ni får barn heller.

Sen är det faktiskt som så att om man inte har sex så ofta så, så går kroppen i ide. Men vi gjorde så här hemma småbarnsföräldrar som vi är så gjorde vi ett schema när vi skulle ha sex bara för att få igång vårt liv.
    Nu jobbar gubben 3-skift så då blir det desto svårare
    men vi fick ihopa det så att vi iaf får ihopa det minst 2 ggr i veckan. Idag har det faktiskt blivit bättre men vi har våra upp och ner gångar som alla andra.

Men i övrigt verkar ni ha en fungerande relation så jag tycker nog att du ska kämpa ett tag till, så gammal e du inte än ;D

lycka till

• Anonym (jan banan)

Har inga tips - men känner igen det där! Skall nu bli särbo med sambon för att se vad som händer. Jag håller på att dö av saknad efter sex...en gång i veckan är max! När vi träffades var det varje dag. Det var ett par år sedan...

Skön ironi att kvinnor som är apkåta träffar män utan drift, och vi män som har rejäl drift - vi träffar kvinnor utan.

Funder på vad du mår bra av i längden. En bitter erfarenhet för mig är att livet är för kort för att vänta och se vad som händer.

• Anonym
    Macchiato skrev 2008-03-30 13:40:09 följande:
    Har ni talat om sexlivet? Har du berättat hur du känner? Tycker hon att det är ett problem också eller tycker hon att allt är bra?Har hon mycket på gång annars? Jag vet att det kan göra att man inte har lust, typ stress. Det finns väl lusthöjande naturläkemedel man kan ta om det är så att hon också tycker att det är ett problem.
    [/citat]

Jag har berättat allt, föreslagit som du säger naturläkemedel men det är helt i ointresse. Jag har även föreslagigt kanske kollat på de där programmen som gick sex inspectors kolla om det var något vi kännde igen eller inte, men sen så känner hon att hon får nog av sexet vi har och behöver inget mer medans jag vill ha mer och därför har hon inget problem med hur det är säger hon men det har ju jag och då är det mitt problem, även fast det är i högsta grad gemensamt tycker jag. :(
    JanHelge skrev 2008-03-30 13:45:56 följande:
    [citat]
    Med tanke på att ni inte har några barn, och varit ihop i fem år så tror jag att det du känner är relevant. Min personliga uppfattning relaterat till det du skriver är att göra slut. Det kanske kan bli en "väckarklocka" för henne hon kanske tar dig för givet. Jag tror att ni får det bättre va för sig. Om hon är sexuell anorektiker så finns det säkert någon man utan sexuella drifter för henna. Och du har möjlighet att hitta någon som har samma behov som du. Att sitta 24 år gammal i ett förhållande utan sex och närhet, låter i mina öron som ett "livstidsstraff" för en oskyldigt dömd.
    [/citat]

Tack för supporten känns bara så jobbigt att börja om med allting man har gjort och så men det kanske är bättre än att man ska sitta om 20 år och vara skild istället, det är mycket så tankarna gå nu eller sen säkert..
    Anonym skrev 2008-03-30 14:03:20 följande:
    [citat]
    lite svårt att läsa och förstå vad du skriver i nån mening men jag tolkar och så får du säga om jag har tolkat rätt eller fel...Krasst sett är det dags för din kvinna att vakna upp! jag tycker hon utövar makt när det ska vara på hennes villkor och så sällan. Jag tycker du ska förklara för henne så får hon bli hur sur hon vill och du får se till att karska till dig och inte ge med dig. JAg tror hon kör över dig lite eftersom hon vet att du inte vill bråka (vem vill bråka?) men ibland är det nödvändigt för att allt ska fungera, finns ingen relation som inte fungerar friktionsfritt. Du är för snäll helt enkelt.Du har ju helt rätt i att om inte sexlivet fungerar nu så lär det ju knappast göra det när ni får barn heller.Sen är det faktiskt som så att om man inte har sex så ofta så, så går kroppen i ide. Men vi gjorde så här hemma småbarnsföräldrar som vi är så gjorde vi ett schema när vi skulle ha sex bara för att få igång vårt liv.Nu jobbar gubben 3-skift så då blir det desto svåraremen vi fick ihopa det så att vi iaf får ihopa det minst 2 ggr i veckan. Idag har det faktiskt blivit bättre men vi har våra upp och ner gångar som alla andra. Men i övrigt verkar ni ha en fungerande relation så jag tycker nog att du ska kämpa ett tag till, så gammal e du inte än ;Dlycka till
    [/citat]

Men jag har försökt verkligen länge och det är väl just det som är irriterande att mycket fungerar men inte allt. Men å andra sidan har jag hört att i en bra relationen är sexet inte så viktigt medans i en dålig är det väldigt viktigt lite så jag tänker också. Men jag vill ju gärna skaffa barn snart då jag har redan gått 3 årig högskole utbildning och har jobb och alla förutsättningar för det känner jag.

Anonym (jan banan) skrev 2008-03-30 14:03:57 följande:
    [citat]
    Har inga tips - men känner igen det där! Skall nu bli särbo med sambon för att se vad som händer. Jag håller på att dö av saknad efter sex...en gång i veckan är max! När vi träffades var det varje dag. Det var ett par år sedan...Skön ironi att kvinnor som är apkåta träffar män utan drift, och vi män som har rejäl drift - vi träffar kvinnor utan.Funder på vad du mår bra av i längden. En bitter erfarenhet för mig är att livet är för kort för att vänta och se vad som händer.
    Jag tror det är lite så, vissa "apkåta" kvinnor tror jag inte är någon att ha i en lång relation utan snarare något kortvarigt vilket jag inte vill iaf, men det är också fel att dra alla över en kant och du har nog så rätt. Kanske bättre att gå vidare och försöka med nytt och hoppas att det passar bättre.
  • Anonym (me)

du verkar redan ha bestämt dig? ha ni provat familjerådgivning?

vad du än bestämmer dig för ska du ha provat allt först.

Men du verkar va en supertrevlig kille som verkligen verkar bry sig om sambon osv och engagemang

• Anonym

Anonym (me) skrev 2008-03-30 14:25:17 följande:

du verkar redan ha bestämt dig? ha ni provat familjerådgivning?vad du än bestämmer dig för ska du ha provat allt först.Men du verkar va en supertrevlig kille som verkligen verkar bry sig om sambon osv och engagemang
    hej

bestämt mig har jag inte, då hade jag nog gjort sak i saken. men jag börjar tröttna på att försöka faktiskt.

kan ju alltid försöka med familjerådgivning se vad hon säger. tack för tipset iaf
  • Macchiato

Det är ju svårt att försöka få till en förändring med en person som inte förstår att en förändring behövs. Det låter tråkigt att hon inte alls är lyhörd när du öppnar dig. Självklart är det ett gemensamt problem.

Frågan är om hon resonerar på detta sätt i denna fråga hur resonerar hon inte då i alla andra frågor?

Det är bara du som kan veta om det är dags att bryta. Du verkar vara en mycket sympatisk kille med hjärta och hjärna på rätt plats. Du kanske ska unna en annan tjej det?

• steqve

jag håller med föregående talare. Du har ju huvudet på skaft och verkar ju faktist försöka hitta lösning på problemet. Familerådgivning fungerar väl dock bara om båda är med på saken och ser ett problem men inte en lösning.

I det här fallet verkar ju en person se ett problem, den andra inte.

Tar hon mediciner? Trivs hon i övrigt med jobb/liv? Händer det mycket runtomkring henne?

• Anonym
    Macchiato skrev 2008-03-30 14:34:29 följande:
    Det är ju svårt att försöka få till en förändring med en person som inte förstår att en förändring behövs. Det låter tråkigt att hon inte alls är lyhörd när du öppnar dig. Självklart är det ett gemensamt problem.Frågan är om hon resonerar på detta sätt i denna fråga hur resonerar hon inte då i alla andra frågor?Det är bara du som kan veta om det är dags att bryta. Du verkar vara en mycket sympatisk kille med hjärta och hjärna på rätt plats. Du kanske ska unna en annan tjej det?
    Kanske, men det är väl lite därför jag börjar blicka framåt just för att det är så svårt med förändring. Och det är nog som en skrev tidigare att jag är för snäll vilket jag vet, och då kanske jag inte är rätt just för henne och hennes personlighet.
    Även om det mest känns jobbigt och kanske lite lättande jag vet faktiskt inte lär sätta mig ner och känna efter.
Svar på tråden Ledsen kille om framtiden med sambo, sexproblem