• EnAnna81

När känner man barnet? När kommer magen?

Hej! Väntar mitt första barn och är i v.13. Jag mår jättebra och känner inte av alls att jag är gravid,känns inte som att det är sant lixom.
    När märker man skillnad? När kommer magen? Jag mår ju så bra, så nu är jag orolig över att fostret ligger och är dött eller att graviditetstesten var falska istället...knasit och nojjigt va? :) Hur kändes det för er? Kan det vara såhär att man inte känner av graviditeten alls?

• Svar på tråden När känner man barnet? När kommer magen?
  • LyNxQ

Jag kände nästan inte heller av graviditen.. det känns som att man bara inbillar sej att man är med barn (fast magen blev lite större och degigare), det var skönt att få bekräftat på ultraljudet att det verkligen var bebis och inte bara glass och kakor
    Magen börjar kännas så småningom (speciellt på morgonen när man ligger på rygg i sängen och är lite kissnödig)

Bebismagen börjar ofta inte synas förrän efter v.20 men sen så händer det grejer

Lycka till!
    Njut över att du slipper illamående och tidiga krämpor!

• pyretochbönan0809

Åh det är såååå olika.....I v 13 var jag så svullen att jag inte kunde ha mina vanliga jeans längre m det syntes inte att jag var gravid utan mer som att jag lagt på mig lite (fastän jag inte gått upp nåt i vikt) I v 19+6 gjorde jag mitt rutinul och då syntes knappt nån mage alls....Det började växa ordentligt nån vecka senare och nu när jag står upp rakt ser jag inte mina fötter =) Vissa får inte ngn bebismage förrän v 25 har jag hört....vissa får den i v 14.
    Kände första sparkarna helt säkert i v 21 m hade nog känt nåt litet innan dess med. Också väldigt olika och beror nog till en viss del på var moderkakan lägger sig. Min sitter i framvägg iallafall och vadderar tydligen.

* ~ * v.25 - bf 16/7 * ~ *
  • Vilda Tiger

Min bebismagen kom på allvar i v 17-18, och nu i v 22 är den jättestor! Många tror jag är i v 30 istället. Första rörelserna kände jag för bara någon dag sedan. En del känner innan v 20 men en del får vänta så länge som till v 25 innan de känner bebis. Det beror på hur den ligger osv. Grattis till din graviditet!

• En lyckans tår i månens sken

Jag började få mage så sent som i v18-20.. men det syntes inte för folk som inte känner mig förän runt v23-24. Första sparkarna kände jag dock redan i v16.
    Är inne i vecka 35 och har fortfarnade en rätt liten mage,
    allt beror på hur bebis ligger som Vila Tiger skrev.

• EnAnna81
    Svar på #1
    Tack ska ni ha för era svar..jag antar att jag ska sluta oroa mig då alltså.. :)
  • pyretochbönan0809

Japp =) men det är inget konstigt att du oroar dig! Du är ju inne i dom berömda spökveckorna som många (bl.a. jag) är/var med om.

* ~ * v.25 - bf 16/7 * ~ *
  • Lajkie

Min första graviditet kände jag inte av så mkt. Mådde dock rätt illa i perioder, min ibland inget.
    Denna gång mår jag sämre, halsbränna, illamående, ont i magen... och jag är bara i v.10+2! =)

• Lajkie

Just det glömde skriva: Jag fick inte mage förrän runt v.20 med första.
    Nu är mina magmuskler inte direkt upptränad efter förra grav, haha, men ingen gravidmage än iaf =)

Lajkie skrev 2008-03-30 18:46:27 följande:
    Min första graviditet kände jag inte av så mkt. Mådde dock rätt illa i perioder, min ibland inget. Denna gång mår jag sämre, halsbränna, illamående, ont i magen... och jag är bara i v.10+2! =)
  • Nork

var inne och kolla på dina bilder, under starka bilder: vad är det för några? hur har dom tagit dom? är det något special? verkligen jättefina och roliga!!

En lyckans tår i månens sken skrev 2008-03-30 14:23:52 följande:

Jag började få mage så sent som i v18-20.. men det syntes inte för folk som inte känner mig förän runt v23-24. Första sparkarna kände jag dock redan i v16. Är inne i vecka 35 och har fortfarnade en rätt liten mage,allt beror på hur bebis ligger som Vila Tiger skrev.
  • PD77

Nork: Det är väl 4D-bilder.

TS: Min mage kom redan i vecka 8-10. Det beror ju mycket på hur livmodern och bebisen ligger. Min ligger långt fram. Min kompis är i vecka 24 och det syns ingenting. Hon är lång och hennes bebis har gömt sig ntill ryggen.
    Känner även många som inte kännt något alls av graviditeten. Så jag tror du kan vara lugn.

• Nork

jo, men har ni tagit dom hos BM? är det något alla gör eller har ni bett speciellt om det?

PD77 skrev 2008-03-30 19:29:29 följande:
    Nork: Det är väl 4D-bilder.TS: Min mage kom redan i vecka 8-10. Det beror ju mycket på hur livmodern och bebisen ligger. Min ligger långt fram. Min kompis är i vecka 24 och det syns ingenting. Hon är lång och hennes bebis har gömt sig ntill ryggen. Känner även många som inte kännt något alls av graviditeten. Så jag tror du kan vara lugn.
  • PD77
    Nork skrev 2008-03-30 19:31:15 följande:
    jo, men har ni tagit dom hos BM? är det något alla gör eller har ni bett speciellt om det?
    Det är alltså inte jag som har bilderna. Jag svarade bara i fall "En lyckans tår" inte skulle kika in här igen. Men nej, det är inte något alla gör. Man måste nog kontakta en privatklinik och det är inte alla privatkliniker som har 4D-ultraljud heller.
  • Nork

ok hahaha
    kolla inte vem som svarade på frågan. sorry
    men tack ändå, nu vet jag!

PD77 skrev 2008-03-30 19:35:50 följande:
    Det är alltså inte jag som har bilderna. Jag svarade bara i fall "En lyckans tår" inte skulle kika in här igen. Men nej, det är inte något alla gör. Man måste nog kontakta en privatklinik och det är inte alla privatkliniker som har 4D-ultraljud heller.
  • Tilcha

Vecka 14-15 började det synas lite på mig men i vecka 20 blev det tydligare en gravidmage. Kände inte lillskruttan förrän i vecka 20 ca.

• En lyckans tår i månens sken
    Nork skrev 2008-03-30 19:42:07 följande:
    ok hahahakolla inte vem som svarade på frågan. sorrymen tack ändå, nu vet jag!
    Haha. Jo det är 3D/4D UL bilder. Vi gjorde det privat på kliniken Tittut i Stockholm. Det kostar en hel del dock.
    Men, det här är alldeles off topic så undras mer starta en ny tråd om det!

Ts,
    oroa dig inte! Magen kommer och sparkarna likaså! :)
    Det hände faktiskt att jag glömde bort att jag var gravid då
    och då ända fram till runt v20. xD Tack
    och lov att jag inte lyckades slänga mig på magen i sängen utan
    att tänka mig för då iaf..
    vet iofs inte om det skadat fostret.. men bättre att vara säker och inte göra det. >.>
    *virra bort*
  • Carrie

Känner som du TS. Hade jag inte fått se bebisen på ul igår hade jag nog inte trott att det finns en bebis därinne. Är i v. 11+6 & har mått ganska bra hela tiden, magen är dock lite degigare men annars inget alls. Bm sa oxå att under dessa veckor avtar symptomen eftersom kroppen vänjer sig vid graviditetshormonerna.

Lycka till! 

Carpe Diem!
  • Virrpirr

Känner igen mig i det du skriver!

Är vecka 15 och känner absolut ingenting!

Känns nästan som att man inbillat sig alltihop..

Har egentligen inga svar på dina frågor bara att det tydligen ska vara fullt normalt att man inte känner nånting alls..

• Jaxon

Jag är i vecka 11 +6 o jag är tjock som tusan...alla tror jag ska ha tvillingar.. =) men de e bara en. Säkert annat som är svullet i magen eftersom bebben bara är drygt 5 cm. Men de e rätt mysigt att verkligen se gravid ut fast de e så tidigt. Men som de flesta skriver här, de e nog vääääldigt individuellt! En del syns de jättefort för o andra inte. Min första graviditet fick jag inte mage förren v 18 om jag inte missminner mig. =) Lycka till!

• Saki

Jag är i v. 12 och har heller ingen mage, förutom att den svullnar snabbare när jag ätit. Känner inte av några som helst graviditetssymptom heller för den delen, så det är bara att vara glad för att man har lyckan att må så här bra!

• Ghalen007

Väntar mitt 4:e och jag har fortfarande ingen mage (fast de flesta får mage tidigare när dem varit gravida innan). Är i v.12 och ska på UL i morgon. Men jag är så nervös att de ska säga att det inte finns någon bäbis i magen men jag får väll lita på mitt illamående och tro att det finns något där inne :-/ Annars känner jag inte av graviditeten nått speciellt...

Svar på tråden När känner man barnet? När kommer magen?