• UngMor

Unga föräldrar i skåne?

Ska snart(inom ett par veckor) flytta ner till Lund där jag sak föda mitt första barn och flytta ihop med pappan. Känenr egentligen ingen annan där förutom de i hans bekantskapskrets...

Skulle vara trevligt att lära känna andra unga föräldrar eller blivande:)

• Svar på tråden Unga föräldrar i skåne?
  • Samantha89

Hej jag e 18år har en dotter på 5 månader och jag kommer från landskrona.

• UngMor

Vad roligt! Hur har allting gått?

• Samantha89

jo det har gått bra. hon växer för fort bara. när e din bebis beräknad då??

• UngMor

hehe ja, de flesta säger att de växer rätt fort, plötsligt ska de fylla 1 år...:) Min lilla pojke är beräknad den 30 april, så jag hinner precis flytta ner och föda i stort sett:P Hur har du gjort med skolan och så?

• Samantha89

okej. kul ju. jag har tagit ett års uppehåll. ska börja i augusti men ska läsa på distans för då e min dotter bara 10mån. och jag tycker det e förtidigt för att hon ska börja på dagis då. hur gammanl e du då??

• UngMor

Jag anatar att du börjar sista året då? Jag är 18, fyller 19 iår så jag tar studenten om några månader och förhopnningsvis hinner jag klart emd alla kurser o så. Men jag funderar också på att ta en distanskurs sen i höst eller till nästa år, har ett sånt enormt sug på att plugga och då får man ju ta o passa på, det är inte altför ofta man känner så:P Men vet inte hur man löser det med fp och csn då..:S Jo, 10 månader är ju inte mycket, men hur är det med dagisplatser? Måste man ställa sig i kö redan när de föds?

• rockbrud82

hej hej. vi bor i bjuv. e 25 o har två barn o väntar mitt tredje nu till sommaren. skriv gärna.

• Samantha89

Nej jag går inte sista året för jag har gått på iv ett år och nu e jag ledig så jag ska bara börja tvåan. tyvärr. Här i landskrona e det rätt svårt att få plats. men jag e rätt kräsen av mig. vill ha ett bra dagis. dom säger ju att man inte behöver skriva upp sig i kö förrän barnet e 6 månader men jag gjorde det rätt tidigt. men det gör man ju som man vill. men jag vet ju inte hur det e i lund. Hur känns det att flytta ner till lund då??

• UngMor

jaha ja, vilket programm ska du gå? får ta o kolla uppd et med dagisplatser och hur mycket det kostar(trodde nämligen det va gratis..:) Det känns väldigt omtummlande att skaffa barn och flytta till ett ställe där man knappt förstår vad de säger. Alla mina vänner eller överhuvudtaget min umgängeskrets kommer man ju att sakna. Jobbigt att vara så långt borta ifrån de, men det löser sig nog:)

Vad finns att det att göra därnere egentligen? Tycker hela Lund verkar bestå av studenter:P

Svar på tråden Unga föräldrar i skåne?