• Anonym

Hur kollar man någons årsinkomst?

Jag har barn med en man som inte får träffa sina barn alls.
    Vi har skyddat identitet sen 6 år tillbaka.

För 6 år sen hade mitt ex ingen inkomst alls,och därför betalade fk större delen av underhållet.
    Men idag vet jag att han tjänar ganska stort,men hur får man veta hans årsinkomst?

• Svar på tråden Hur kollar man någons årsinkomst?
  • Anonym

Det är försäkringskassans skyldighet att kontrollera. Han kommer bli skyldig fk pengar om han ljuger och det är inget du kommer behöva ta reda på, fk får reda på det ändå.

• Anonym

Man ringer till skatteverket och frågar, du behöver inte uppge vem du är, allt du behöver veta är personnumret på den som du undrar över så får du reda på deras årsinkomst direkt via telefonen.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-30 16:58:20 följande:
    Man ringer till skatteverket och frågar, du behöver inte uppge vem du är, allt du behöver veta är personnumret på den som du undrar över så får du reda på deras årsinkomst direkt via telefonen.
    Nej det är inte en offentlig handling.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-03-30 16:58:56 följande:
    Nej det är inte en offentlig handling.
    Deklarerad inkomst är en offentlig handling!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-03-30 16:59:23 följande:
    Deklarerad inkomst är en offentlig handling!
    Ja men man får inte ut den av skatteverket. Skatteverket skickar bara ut sådana uppgiter till myndigheter eller personen själv.
  • Läderman
    Anonym skrev 2008-03-30 16:55:35 följande:
    Jag har barn med en man som inte får träffa sina barn alls.Vi har skyddat identitet sen 6 år tillbaka.För 6 år sen hade mitt ex ingen inkomst alls,och därför betalade fk större delen av underhållet.Men idag vet jag att han tjänar ganska stort,men hur får man veta hans årsinkomst?
    varför har ni skyddad identitet ??
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-03-30 17:00:28 följande:
    Ja men man får inte ut den av skatteverket. Skatteverket skickar bara ut sådana uppgiter till myndigheter eller personen själv.
    Det är bara att ringa skatteverket och fråga hur mycket en person hade i taxerad inkomst så får man reda på det. De får inte ens fråga vem du är. Så det som du skriver stämmer inte. Prova själv så får du se, telefon 0771-567 567.
  • Anonym

Ska finnas en sida på internet där man kan kolla det, kommer dock inte ihåg vad sidan heter...

• Anonym

Det är en offentlig handling, det är som sagt var bara att ringa till skatteverket, så får du reda på det på en gång. Gjorde själv det i förra veckan för att få reda på mitt blivande ex inkomst.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-30 17:04:25 följande:
    kan man inte kolla på typ ratsit.se på internet??
    Om man kollar på ratsit så kostar det dels pengar, och dels så skickar de ut en förfrågandeuppgift till personen ifråga. Den vars uppgifter du har kollat får alltså reda på det.

Men om du ringer till skatteverket så får ingen veta att du har kollat upp senaste deklarerade årsinkomst eftersom det är en offentlig uppgift och du alltså inte behöver uppge vem du är som frågar.
  • Anonym

Har också ringt och kollat upp mitt ex:s inkomst, lätt som en plätt. Bara ett telefonsamtal till skatteupplysningen.

• Anonym

okej ska lägga det på minnet å radera mitt ratsit konto då:)

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-30 17:12:31 följande:
    okej ska lägga det på minnet å radera mitt ratsit konto då:)
    Jepp, säkrast att göra det!
  • Anonym

Jag och barnen har skyddat id för att han misshandlat oss.

• Läderman
    Anonym skrev 2008-03-30 17:56:30 följande:
    Jag och barnen har skyddat id för att han misshandlat oss.
    Misstänkte det..

Tror du att han är smart nog att ha vitjobb som han tjänar mycket på??

Han vill säkert undvika att betala något alls...

Så vet jag flera som tänker..inte snälla människor alls...dessa skull ealdrig se till att ha vita jobb som staten eller FK skulle kunna ta till underhåll..
Svar på tråden Hur kollar man någons årsinkomst?