faktura hos veterinär?
Måste man betala direkt hos vet. eller kan man få faktura eller avbetalning eller något?
Måste man betala direkt hos vet. eller kan man få faktura eller avbetalning eller något?
Beror på vad just din veterinär har för regler.
Det är säkerligen olika, men hos en del kan man säkert få faktura, men då läggs det nog oftast till en fakturaavgift. Avbetalning har jag ingen aning om, har aldrig sett nån allmän info om det hos de veterinärer jag varit.
Inte hos djursjukhuset i kungenskurva iallafall. de kräver direkt betalning.
de flesta vetrinärer o djursjukhus kräver direkt betalning!
I Småland är det endast direkt betalning som gäller om det inte är ett akutfall som kommer in. Då ser de lite annorlunda på det.
Våran vet vi går till nu vill ha kontant betalning. Men när vi gick hos distriktsveterinärerna så betalade man aldrig där. Dom skickade faktura och utan fakturaavgift.
jag har aldrig fått betala med faktura på någon av veterinärerna jag har varit hos
Distriktarna tar nästan alltid faktura...
Beror nog på vart du bor lite. Kolla när du ringer o bokar tid om du kan få på räkning.
Jag bor i småland och där vi bor får man BARA FAKTURA!!!
på veterinär stationen (distriktsvet)
Här där jag bor (Västernorrland)får man alltid på faktura, men när vi var till Strömsholm med vovven så var det kontant betalning som gällde...
jag bor i Kalmar och har sett när jag varit hos vet. att det finns möjlighet till avbetalning via typ ge money bank eller någon sån bank. Man får typ ett kort som man får om man tar något annat på avbetalning vad jag fattat det som.. jag har dock alltid betalat kontant.
Distriktsveterinärer är de veterinärer som har hand om "sitt område" och åker oftast ut till kund, därför är det ju smidigare för en distriktsveterinär att ta betalningen via faktura..
Vi kan inte betala kontan hos våran vetrinär. Tror det kallas distrktsvetrinär. Vi får bara på faktura.