• soldis

Någon som har en cykelvagn som man kan använda som barnvagn?

Det verkar ju så praktiskt, dvs en cykelvagn med plats för 2 barn. På baksidan finns ett handtag som på en vanlig vagn. Det finns även ett extrahjul där framme så det alltså blir en mer "riktig" vagn. Man kan alltså ha den på stan utan cykel, som vanlig vagn.
    Jag vill höra positiva och negativa omdömen, om det finns någon som provat. Hittils har jag bara sett en som haft denna typ av vagn på stan.

• Svar på tråden Någon som har en cykelvagn som man kan använda som barnvagn?
  • Alvi

Vi har en sån, men aldrig använd som vagn (knappt som cykelvagn heller.. mer som garage-prydnad...Generad) Men jag tror att det är bra!

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • Linda23

Vi har en från Cykelringen, den billigaste på marknaden tror jag faktiskt... Vi hade den på en kort cykelsemester i somras och kommer antagligen använda den på en längre cykelsemester nu i sommar. Funkar jättebra som cykelvagn och visst funkar den även som barnvagn (men såklart ganska otymplig p.g.a. storleken).

Rekommenderas

• soldis

tack för båda svaren! Linda 23 är du vältränad? Jag är det inte men är rejält envis. Kommer att köra en 3 åring och en 1 åring.

• Kajak

Vi har den billigare variant.. från biltema tror jag där vi köpte.
    Men vi monterade in en extra hjul på framsida så det funkar lite som vagn när vi inte cyklar.

Funkar OK än så länge.

ALLA cykeltur vi hade med den är TOPPEN!
    sommar 2006 cyklade vi nog ca 20 mil med den (från maj till september) då dotter var ett par månad till 5 mån.
    Hon trivs bra!
    Nu har vi 2 barn o nu till sommar ska vi ha cykeltur! massor mil hoppas jag!
    Så vi hoppas så klart att barnen trivs oxå.

• Linda23

Är inte vältränad Men ändå var det jag som cyklade med vagnen mestadels av tiden.
    I backar kan det bli lite jobbigt, vi gick ofta uppför backarna och då bytte vi cyklar ibland eftersom det är så mkt tyngre för den med vagnen.

Men jag är envis jag med och det var himla kul!

• Ciccilionaa

När jag ändå hittade hit..
    kan man fälla ned "ryggstöden" så att barnen typ kan sova middag däri om man tex cyklar till stranden en dag..

tacksam för svar och ursäkta ts om jag vände på din tråd..
    c

• Kajak

Nej, den jag har kan man inte göra så men den är inte så rakt,
    Lite som cykelbarnstol.
    Så barnen sitter bra o sover bra ändå.
    Man kan även lägga kudde om man vill.

• Linda23

det går inte på vår vagn heller, vet inte om det går på någon eftersom ryggstödet oftast håller ihop hela konstruktionen. Men vi fyllde ut utrymmet vid barnets fötter och då blir det som en liten säng. Gör man så kan barnet slumra rätt bra men däremot går det inte att spänna fast barnet, så vi gjorde bara så när vi inte var på trafikerade vägar.

• Atina

Har nyss köpt en Chariot carrier CX2. Grundvagnen är en dubbelvagn med svängbara hjul men man kan köpa tillsatser för att använda vagnen bakom cykel, som springvagn, med skidor etc. Det går inte att fälla ryggstöden men en 'hängmatta' gör att en liten bebis kan ligga ned. Har bara haft vagnen någon vecka men den verkar kanonbra (lite dyr dock...). Mer info hittar ni på www.activekids.nu/.

• soldis

atina: har själv kollat där och blev lite sugen. Men om jag köper någon blir det nog den något billigare modeller för ca 4500 istället för Chariot. Men vad jag hört är den nog den bästa men lite väl dyr tycker jag.
    Till er andra som läser: har nu kontaktat några företag och samtliga säger att det INTE finns liggläge på. Detta beror på säkerheten, precis att små barn inte ska ligga ner i bilen eller i cykeln. Men riktigt små barn, upp till 9 mån finns det tydligen "hängmattor" som insats att köpa till. Varför bebisar "får" ligga ner vet jag dock inte.

Svar på tråden Någon som har en cykelvagn som man kan använda som barnvagn?