• tjooohej

Någon med ont över njurarna/ryggen? Stas?

Får ont över njurarna på nätterna och fram emot morgonen. vissa dagar så ont att det enda som hjälper är att gå upp oavsett tidpunkt. Går då över inom en timma! Gör inte ont i övrigt på smma ställe när jag rör mig o anstränger mig. BM trodde att det kan vara stas över njurarna o har sagt att jag skall vara uppmärksam på om jag får feber bara!
    Gör djävulskt ont!
    Någon som känner igen sig? Vad hände sen? Kan det vara nåt farligt?
    Har haft GBS i urinen men nya testet för några dar sen var nu negativt.:) Så det verkar ju inte som bakterier upp i njurarna!?

• Svar på tråden Någon med ont över njurarna/ryggen? Stas?
  • MaddeMamman

jag hade det också o det var revbensfäste, men fick göra ul på njuren

Tandkräm på min spegel.
  • tjooohej

Ok. Så det drog i fästet och orsakade smärta. Varför? Och hur blev du av med det?? Eller var det bara att stå ut?

• MaddeMamman

värmedyna var skönt, det försvann efter någon månad. tycker ändå du ska be att de kollar upp det

Tandkräm på min spegel.
  • Igelkotten Sthlm

Jag hade njurstas med mitt andra barn. Det började ungefär två veckor innan bf, med två-tre "anfall" (vet inte hur jag bäst ska beskriva det) varje dag i några dagar. För mig spelade det ingen roll om jag låg, stod eller satt, men det gjorde fruktansvärt ont över njurarna.
    Det gick över efter några dagar som sagt, och sen kom det tillbaka några dagar före bf och då beslutade dom sig för igångsättning eftersom jag var fullgången.
    I vilken vecka är du?

• MaddeMamman

jag hade det kring v 25 tror jag och bara ont på natten o när jag satt ner. kunde inte ens sitta i bilen i 10 min

Tandkräm på min spegel.
  • tjooohej

Jag är "bara" i v 26+6 idag. Är ju länge kvar o det känns tungt. är så trött på att ha ont. Blir arg och grinig och gråtmild samtidigt. Stackars min man! Grät i morse när han gick till jobbet och nu igen bara för att jag måste vänta til på tors innan läk tiden! Sjukskrev mig idag o i morgon då jag bara inte orkar vara pigg o alert. Ringde barnmorskan i morse o fick en läkartid på torsdag.
    Suck får se vad som händer. Är redan sjukskriven 50% för sammandragningar o hade hoppats på att klara det fram till ev havandeskapspenning.

• TochPochLiten

jag har ont nästan varje dag o har svårt att sitta i bilen o så. åkte in på förlossningen imorse för jag hade blödning. Visade sig vara blödning från urinröret. läkaren bad mig ta urinprov o ge till BM imorrn. Kom på nu att det kan ju ha vart nåt me njurarna... ångest att jag inte kom på de där.. :(

• Jeanette1986

jag fick njursten i v.23 så jag fick en nefrostomikateter (för det va helt stopp i ena njuren). det är alltså en kateter som de satt in i njuren på ryggen. det gjorde FRUKTANSVÄRT ont när de va stopp i njuren och den smärtan avtog inte utan smärtstillande..

• strumpan77

Jag har också fått stas i njuren. Läkaren kollade med UL och den ena njuren såg skum ut. Fast jag har ont nästan hela tiden. Jag är sjukskriven i en vecka nu tills vi vet om jag har bakterier i njuren och jag kan bara ligga i soffan på olika sätt. Testar att ta panodil men ibland verkar inte det funka, gör enormt ont hela tiden.

Har för mig att min bm sa att detta inte kommer att gå över innan bebisen är ute men det kan alltså gå över ändå?

Svar på tråden Någon med ont över njurarna/ryggen? Stas?