• Odile

Klippa lugg

Jag funderar på att klippa lugg. Men har ni några tips på hur man snyggast sätter upp luggen om jag skulle tröttna på den?
    Jag har långt hår och vill förnya mig, men brukar ofta ångra när jag klipper lugg. Alltså bra tips på snygga uppsättningar om detta skulle inträffa även denna gång

• Svar på tråden Klippa lugg
  • Hobgoblin

Jag gjorde det i augusti!
    Klippte lugg alltså. Har ganska långt hår själv.
    Har inte haft lugg sen jag var liten.
    Ångrar mig ibland, men det blir så mycket mer en frisyr med lugg. Så jag trivs i det.
    Skulle man ångra sig så växer det ju ut!

• Fluffguf

Jag har lugg, och jag sätter upp den när den blir för lång. Ska jag kunna ha den nere måste jag klippa den minst en gång i månaden. Jag brukar bara dra bak luggan med diadem, eller sätta upp den på sidorna eller i mitten med hårnålar.

• Odile

tack för svaren! diadem är inte dumt det heller. Kanske i någon snygg färg till våren...
    Och ja det växer ju ut men får hoppas jag blir nöjd den här gången
    Fler tips mottaget tacksamt!
    Nu ska jag leta snygga bilder i tidningar som jag funderar på att ha med mig till frisören. Inte för att de brukar titta på dem men ändå...

• Em00

Om luggen inte är så tunn, så kan man ta liksom.. övre halvan att luggen när den är utkammad, och sätta upp den åt sidan..
    så "underhåret" av luggen fortfarande är utsläppt.
    Harman rätt längd på luggen är det skiitsnyggt =)

Hm.. jag är inte så bra på att förklara, men fråga om
    du inte förstår..

• Odile
    Em00 skrev 2008-03-30 22:37:20 följande:
    Om luggen inte är så tunn, så kan man ta liksom.. övre halvan att luggen när den är utkammad, och sätta upp den åt sidan..så "underhåret" av luggen fortfarande är utsläppt.Harman rätt längd på luggen är det skiitsnyggt =)Hm.. jag är inte så bra på att förklara, men fråga omdu inte förstår..
    jag förstår! Det är ett bra sätt! Jag funderar på en tjockare lugg, nu är jag sååå trött på det här långa håret utan nån frisyr och jag vill inte klippa av det på längden.
  • Em00

En lugg kan göra stoor skillnad =)

Odile skrev 2008-03-30 22:45:32 följande:
    jag förstår! Det är ett bra sätt! Jag funderar på en tjockare lugg, nu är jag sååå trött på det här långa håret utan nån frisyr och jag vill inte klippa av det på längden.
  • Tompaslillsyrra

Jag klippte lugg för ca en månad sen och är jätte nöjd, att så lite förnyar =)
    Jag valde att ha lite längre, rak lugg, asså som slutar vid ögonen. Den känns trendig och cool. Jag har även haft kortare förr men då kände jag mig så mesig. Och eftersom den är lite längre kan man snyggt kamma den åt sidan och spreja lite oxå.

Svar på tråden Klippa lugg