• Anonym

Arbete... Vantrivsel

HJÄLP mig..... Jag behöver råd om hur jag ska göra....
    Utbildad inom vården men vantrivs idag så jättemycket på mitt arbete. Känner ett par dagar innan att NEEEJ jag vill inte gå dit.
    Vi har en hyfsad ekonomi men är så rädd att inte få ett nytt arbete,,, i längden behöver ju även jag ha ett arbete.

Vad ska jag göra...
    Har man rätt att få bli omplacerad??? Om man inte trivs???

Så tacksam för svar.

VAD SKULLE NI GÖRA????

• Svar på tråden Arbete... Vantrivsel
  • Nenat

Hör med din närmsta chef om det finns möjlighet till omplacering, sök dig vidare om du inte trivs. Själv letar jag med ljus och lykta efter något nytt arbete. Bytte för ett år sen men jag känner att det här är ett jobb jag inte orkar med i längden så jag kollar dagligen efter något nytt. Jag tror att man måste chansa lite och inte vara så rädd för att prova nåt nytt.

• Anonym

Jag har kommit tillbaka till mitt jobb efter min mammaledighet.
    Jag sa till henne innan jag kom tillbaka att jag vill byta arbetsställe så jag kommer närmare där jag bor och jag vill prova på ett annat ställe.
    När jag pratade med henne igår om det så sa hon att hon inte kan göra något just nu.

Jag söker andra jobb....

Vad gör ni så inte trivs på jobbet ??

Jag försöker att tänka postivt men det är inte alltid det går.

• Nenat

Jag känner att mitt arbete är alldeles för stressigt för mig och min livssituation.

Stressar på morgonen när man ska göra iordning både sig själv och se till att barnen klär på sig m.m. För att sen stressa när man kommer till jobbet på grund av bland annat att vi är underbemannade och sen stressa för att hämta barnen sen är det stressen hemma: läxor, kvällsmat, diska, tvätta, städa och sen kanske lite sova och sen är det samma visa nästa dag igen.

Inte konstigt folk blir utbrända. Men efter att fått hjärtklappning och panikångest inser jag att man måste lugna ner sig och försöka ta en sak i taget och inse att jag måste försöka hitta ett nytt jobb.

Svar på tråden Arbete... Vantrivsel