• pyssel fia

Hobby-Pysselbutik i Haninge eller Västerhaninge??

Tänkte höra mej för om det e någon som vet om det finns någon bra pyssel butik i haninge eller västerhaninge eller i närheten? Helst en "riktig", vet att det finns 2 webbutiker med lager.
    ...hörde nåt om att det skulle öppna en under 2008 men e inte säker på hur det blev eller om jag har missat det...

• Svar på tråden Hobby-Pysselbutik i Haninge eller Västerhaninge??
  • pyssel fia

...hallå...är det nån som ens hört om nån butik i haninge? Kanske har jag hört i "syne", men nog hade det varit riktigt trevligt med en riktig pysselaffär här i krokarna. Fast det är ju farligt att gå in i pysselbutiker, jag handlar i alla fall MYCKET mer av bara farten! Kanske e det där med att man kan känna o se på allt ordentligt som gör att man då hittar mer man vill ha. ;)

Men som sagt om ni vet nåt om en pyssel butik i haninge, Tipsa mej på 2 röda! =)

• LillaEllan

bokahandeln i handen c har litegrann men jag gillar panuro men då får man ju åka en bit.

• pyssel fia

Ja panduro är ju allt en favorit, men som sagt då ska man planera lite om man ska in dit. Bokhandeln har jag kollat o det var ju som sagt väldigt lite dom har.
    Håller tummarna på att det är så att jag hört rätt o det kommer dyka upp en renodlad pysselbutik här inom kort. Det bästa var just det att hon som tala om det trodde att det skulle vara en panduro återförsäljare. =)

• pyssel fia

Hm...jag är stor skrivare i min egen tråd! Men kom på en sak, om det öppnar en pysselbutik i haninge tror ni att det blir i haninge centrum då eller är det för dyr hyra där? Det är nog svårt att få det att gå runt eller hur?

• LillaEllan

hoppas det blir i handen c för där bor jag
    jag vet inte men jag tror att det är bäst chans att *överleva* där då det är mycke folk som går förbi och det är lätt att ta sej till det är ju jobbigare att åka till vh om man bor i vendelsö eller likn.
    och folk som bor i tungelsta/ vh åker ju ändå till handen rätt ofta

• pyssel fia

Ja det borde ju vara störst chans att få det att gå runt där, men sen tänkte jag på det där med hyran. Hade nämligen en bekant som hade butik där och en lokal som var medel (mer liten än stor) kosta ca 35.000 i månaden!!! Så det ska säljas mycket saker om man dessutom ska ha in för lön OCH kunna köpa in mer varor...
    Men som du säger det är ju mest folk där i haninge centrum. Men det låg ju faktiskt en lite pyssel inriktag butik i v-h för nåt eller några år sen (penselsvepet tror jag det hette) och de hade ju 3-4 anställda där så det verka ju fungera. Dom fanns ju i flera år innan de stängde för att hyran steg med 100% i alla lokaler i centrum. =O

Svar på tråden Hobby-Pysselbutik i Haninge eller Västerhaninge??