Silverfiskar...
Ja, hur blir man av med silverfiskar?
Ja, hur blir man av med silverfiskar?
Gå till anticimex kontor, fixa såndär man sprutar med,
och se till att inte ha det vått på golvet, eller för
fuktigt i rummet osv..
Jag köpte RADAR i butiken och sprayade var 3:e dag under 2 veckors tid. Vi hade i köket då vi flyttade in och de "bodde" under kylen och spisen. Jag sprayade under kylen samt drog ut spisen och längs med mattkanten och listerna. Sedan plockade jag varje silverfisk jag såg med hushållspapper och mosade och efter det har jag faktiskt inte sett en endaste silverfisk i köket.
ta upp dem och gör dem till husdjur.. :) , de är ju så söta..
nej men skämt och sidor. ha rman så stort problem med dem så får man nog kontakta anticimex eller något fråga dem..
De är inte många. Ser kanske en varannan dag. De fanns här när jag flyttade in för en månad sedan. Har bara sett silverfiskar i badrum tidigare, men dessa är i köket.
Har katter hemma så jag är lite reserverad för att spraya med giftiga saker..
Vi hade silverfiskar i köket och då menar jag massor av silverfiskar, var grymt äcklad över dessa små varelser när vi flyttade till vårt hus. Skulle man laga mat, ja då låg det 3 "varelser" i kastrullen!!! Jag hotade gubben min med att jag skulle sluta laga mat om vi inte gjorde något åt köket. Vi sprayade med radar men det hjälpte inte. Det slutade med att vi fick riva ut hela det gamla köket. När vi rivit bort golvet upptäckte vi en fuktskada och mögel. Tydligen så trivs dessa varelser i sådana miljöer. Efter att ha tagit bort golvspånskivor och renoverat hela kökte har vi inte sett en enda silverfisk . Gissa om man kan vara lycklig för så lite!
Hoppas du inte har lika stora problem, för då skulle det kunna vara en fuktskada.