• Anonym (Orolig...)

Få bort katt kiss????

Hej....
    Vi ska sälja vårt hus. Men nu är de så att vi har två katter o ena/båda har kissat på golvet nere i tvättstugan(de är ett målat betong golv)
    O ikväll såg jag insider o då pratade dom om katt piss i lägenhet...
    Nu undrar jag om det är någon här som kan hjälpa mig att berätta hur man "sanerar" på golv av oliga material för att få bort kattpiss lukt...
    Jag behöver verkligen er hjälp. Vänner o bekanta säger att dom inte känner någon katt piss men jag vill iaf "sanera" så att köparn inte kommer att känna något senare...
    Tacksam för alla svar...

• Svar på tråden Få bort katt kiss????
  • Anonym (Orolig...)

Hallå.... Ingen som vet hur man gör....
    Jag glömde bort att tillägga att vi har rustat, målat o tapetserat alla rum. Men hur gör man med golven????
    Snälla hjälp mig.... Kan inte sova..
    HJÄLP

• Bengalan

Ättika! Neutraliserar kattpiss fast man håller på o storkna medans man har på det...
    Finns äben nåt som heter PISS-OFF i zoofackhandeln, som ska funka.good luck!

• Anonym (Orolig...)
    Bengalan skrev 2008-03-31 02:50:49 följande:
    Ättika! Neutraliserar kattpiss fast man håller på o storkna medans man har på det...Finns äben nåt som heter PISS-OFF i zoofackhandeln, som ska funka.good luck!
    Ok ska man ha 24% ättika direkt på golvet??? Blir de bättre om de får ligga kvar ett tag på golvet?
    Kommer inte lukten tillbaka efter ett tag.
    Vill inte att köparn ska bli missnöjda med husköpet pga katt piss lukt.
    Tack så mycket för svaret.
  • Josean

Man kan blanda ut ättikan med vatten och hälla i en blomspruta för att sedan kunna spraya på områdena.

• Anonym (Orolig...)
    Josean skrev 2008-03-31 03:08:56 följande:
    Man kan blanda ut ättikan med vatten och hälla i en blomspruta för att sedan kunna spraya på områdena.
    Försvinner kiss lukten då. I källaren har de hänt att kisset inte har upptäckts på ett par dagar.
  • skogstomte

Testa enris, lägg det på och trampa på det ordentligt allternativt hacka sönder det med t ex en kompostkvarn. De säger att det drar till sig lukten. Har inte provat på kattkiss men när vi satte det i stallen till jul drog det till sig mycket av urinlukten.

lycka tll!

• FruSundahl

Ättika fungerar jättebra! Luktar ju inte gott för 5 öre men det gör ju inte kattpiss heller

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
  • camillarockstar

För att få bort lukten funkar citrus... typ apelsin eller citron, men mot fläckar vet jag itne.

• Anonym

Jag hade nog målat om golvet med någon oljebaserad färg för att slippa lukten.

• Anonym

Piss off funkar inte alls.. Det finns ett annat medel som heter Urine off, och det funkar.. Ättika etc håller bara för stunden..

Svar på tråden Få bort katt kiss????