Vad har ni för dryck till maten på erat dop om ni serverar smörgårdstårta
Vad har ni för dryck till maten på erat dop om ni serverar smörgårdstårta?
Vad har ni för dryck till maten på erat dop om ni serverar smörgårdstårta?
Vitt vin, champagne, vatten, öl, läsk. Bör finnas något åt alla.
drickor
bubbel/vanligt vatten
folköl/lättöl
cider
Hur många var ni då?
Vi blir 60 st så får man ju räkna med några glas per person..tycker de rinner iväg en hel del =(
Vi var väl kanske runt 35 personer. Jag tycker inte att det är nödvändigt att servera alkohol till smörgåstårta på dop, annat än lättöl och cider t.ex.
Jag tänker inte ha alkohol på min dotters dop.
Till smörgåstårrtan tänker jag servera mineralvatten, kaffe och läsk.
Vi ska ha mousserat vin (välkomstdrink), vin, öl, cider, mineralvatten, läsk.
Vi serverade inte alkohol på våra dop tyckte inte det hörde i hop. Vi hade lättöl mineralvatten och läsk.
Backar med lättöl, läsk, mineralvatten.
Behöver inte vara nåt starkare på ett barndop.
Vatten/bubbelvatten.
Läsk.
Kaffe/te.
Klart det inte behöver vara något starkare på dop, men det är gott med en öl eller ett glas vin till maten.
Varför det inte skulle passa med lite alkohol på dop, har jag ingen aning om?!
Ingen blir på något sätt full eller ens påverkad.
tycker det skall finnas rött & vitt vin, bubbelvatten, lättöl, alkoholfri cider tex... då finns det något för alla!
Vi har valt att ha alkoholfritt på vår dotters namngivning. Känns på nåt sätt fel att dricka alkohol då det är hennes fest, även om man inte blir berusad. Vi ska bjuda på läsk, mineralvatten och lättöl till smörgåstårtan.
Jag tyckt inte det kändes rätt men alkohol eftrsom det var dotterns fest. läsk, lättöl , mineralvatten, vanligt kranvatten", saft, alkoholfri cider
Vi kommer skåla för dottern i alkoholfritt mosserande vin med champange karaktär, Billabong Bruit heter det.
Till smörgåstårtan blir det nog Billabong, alkoholfri cider, drickabackar med dricka, mineralvatten och lättöl.
Till tårtan och fikat blir det kaffe & te, samt dricka / cider till de som inte vill ha kaffe.
I och med det är barndop så hör inte alkohol ihopa med det tycker jag. Vi ska servera läsk till smörgåstårtan och till vanliga tårtan kaffe för dom som vill ha och läsk för dom mindre.
Läsk och bubbelvatten tilll smörgåstårtan och kaffe/Te till doptårtan.
Mousserande vin som välkomstdrink.
Till smörgåstårtan ska vitt vin, rött vin, öl, cider och mineralvatten finnas.
vi ska nu iväg och handla till dopet..tror att det blir en platta lättöl och några läsk, bubel vatten.....ska ta med mig saft visa barn vill bara dricka saft....
ska ha gurkvatten på bordet och kanske jordgubsvatten oxo...en kanna med vatten med några skivor gurka och en annan med jorgubskivor...