• Winnie

Vad är normal bajs-konsistens för ca 2-åring?

Hej!

Har den något udda frågan: vad är normal bajskonsistens för ett barn i åldern 2 år? Undrar eftersom sonen ofta är lös i magen och det har inte slagit mig förrän nu att det kanske inte är normalt? Sonen har nämligen sedan nästan ett år tillbaka sovit oroligt på nätterna och jag har bara kunnat tänka mig utvecklingsfaser och drömmar som förklaring, men i nån tråd läste jag om att välling kan göra dem lite oroliga i magen. Därav kom mina tankar om att sonens mage kanske stör honom nattetid...

Det är liksom inte diarré-liknande, men heller inte fast.
    Har ingen aning om vad som är normal bajskonsistens, det är ju inte direkt nåt man brukar fundera på eller prata om .
    Så: bajsar era barn korvar eller är det löst?

• Svar på tråden Vad är normal bajs-konsistens för ca 2-åring?
  • Alle

Leo-mannen bajsar "korvar" av normal bajskonsistens (normal = ungefär som ens egen när allt är bra), ibland blir han hård i magen och bajsar mer som biljardbollar

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Plopp1

Vår son bajsar som din Winnie. Jag har tänkt samma tanke... Nu har han fått alvedon några dagar pga sjukdom och nu bajsar han också vanliga "korvar". Vi har bytat ut fullkornsvällingen mot majsvälling. ska faktiskt ta upp detta på bvc nu i veckan när vi ska dit.

• Winnie

Ingen mer som vill uttala sig om detta ?

• agnes mammaaa
    Svar på #3
    agnes bajsar oftast väldigt löst, hon har aldrig haft en "bajskorvskonsistens" eller hur man ska säga detta :D
  • Suskiv

Dottern bajades korvar i den åldern. Sonen geggamoja. Nåda är tydligen normala. Alla vi har ju lite olika magar som reagerar lite olika på fibrer mm.

Svar på tråden Vad är normal bajs-konsistens för ca 2-åring?