Fransk Bulldog, tips på bra kennel?
Vi har bestämt oss för att skaffa en hund till och har kommit fram till att en Fransk Bulldog skulle passa oss perfekt. Jag vill bara köpa från en seriös uppfödare. Vet att man kan få en uppfödarlista från SKK men vill hellre ha personliga rekomendationer på uppfödare som verkligen är BRA. Vi har en Cavalier sedan tidigare och köpte henne från en kennel på SKKs lista. Var jättenöjd med dom i början men när det visade sig att hon hade problem med knäna så slutade dom svara på mail och ringa tillbax. Kändes inte alls bra. Även om det inte var något som gick på deras Dolda fel försäkring så tycker jag att dom kunde stöttat och hjälpt mig lite. Det var trots allt min första hund. Så nu är jag på jakt efter en uppfödare som vill ha kontakt med oss under hundens hela levnadstid och som kan komma med tips och svara på frågor om det är något vi undrar (ska självklart inte ringa ner dom, men ibland behöver man ju faktiskt råd av någon som kan mycket om hundar och just den rasen). Så nu undrar jag om någon här på FL kan tipsa om en bra och pålitlig kennel, gärna i närheten av Kungsbacka (Göteborg).