• Callina

Jobba på gym / friskis & svettis?

Ni som leder pass tex, kan man klara sig på det heltid? För man kan väl inte gympa hela dagarna? Eller hur går det till? Vad tjänar man? Måste man gå speciell utbildning? Sorry, säkert dumma frågor men jag vet verkligen inte

• Svar på tråden Jobba på gym / friskis & svettis?
  • LillaLinan

Har en kompis som haft det som extraknäck...typ på kvällar å helger. På gymet där jag tränar har de väll 4 st som är anställda men det är samma som äger det så tveksamt om det går att jobba heltid på det. Beror väll iof vart du bor å så...

• Callina

Jo, försöker fundera ut en jobb som jag vill ha i en miljö jag gillar Men det är inte så himla lätt. Jobbar med marknadsföring idag men vill ändra allt helt och hållet.

• Evitsa

ofta är det så att de som jobbar i receptionen även leder pass. då kan det funka att arbeta på gym på heltid, inte genom att enbart leda pass.

• Callina

Jag måste verkligen kolla upp det där.
    Jag har ju ett litet problem och det är ju att jag inte är något träningsfreak men jag kan ju bli, har alla förutsättningar i alla fall

Nu tog jag bort mitt foto, vill ju inte att någon ska känna igen mig eftersom jag vill byta jobb

• Novus

Oftast är det väl så på större ställen att man har timvikarier som har fasta pass. En del har bara en sorts pass medan andra kör två eller tre.
    Just på friskis & svettis får man väl heller inget betalt. De är väl fortfarande frivilliga?

• Callina

Ja jag tror det... du har nog rätt i det.. måste kolla upp det. Skapade en ny tråd nu där jag söker tips på jobb. En väldigt bred fråga men tips behöver jag

• Novus

Ang utbildning så finns det mycket utbildningar att gå. Vilka pass är du intresserad av? Ta kontakt med någon friskvårdsanläggning där du är intresserad av att jobba och hör om de har några utbildningar

• Callina

Ja det ska jag göra. Jag har ingen möjlighet att gå någon längre utbildning, pga min ekonomiska sits, annars skulle jag gärna plugga i några år

Svar på tråden Jobba på gym / friskis & svettis?