*Hur är ni i magen egentligen? Man
Hur är ni i magen egentligen? Man har ju en helt annan mage än innan man blev gravid. Går mycket oftare på toaletten än tidigare och är inte alls lika hård i magen som innan. Hur är era magar?
Hur är ni i magen egentligen? Man har ju en helt annan mage än innan man blev gravid. Går mycket oftare på toaletten än tidigare och är inte alls lika hård i magen som innan. Hur är era magar?
Min mage fungerar som vanligt förutom att jag blir kissnödig snabbare och måste kissa i förebyggande syfte innan jag åker iväg någonstans.
Man känner liksom inte att man är på väg att bli kissnödig som förut, utan det går från "inte kissnödig" till "jätte-kissnödig" på en gång.
mallemalo jag känner igen mig i det du beskriver och ofta (!) måste man gå men oxå det som LillaMilou säger akuuut-kissnödig har fått en ny betydelse för mig
Jag hade dunder förstoppning ett tag..sen blev det diarré istället.
Den är i olag kan man säga! + det där med kissandet..Man blir akut kissnödig, men när man väl är på toan kommer bara några droppar...Blåsan luras..
avföringen är inte som den ska, måste äta massor med fibrer, får diarre eller förstoppning annars.
Helt perfekt största delen faktiskt men sen när jag börjarde käka Niferex blev jag stenhård och fick lite hemorojder, inte störtskönt direkt, ajajaj!
Men nu ett par dagar har jag fått springa flera ggr per dag med magknip så jag antar att det kommer ut ibland iaf...
Jag fick förstoppning i början när jag mådde illa v. 7-11 pga att jag inte orkade få i mig tillräckligt med fibrer då (helt plötsligt orkade jag bara äta godis, vitt bröd och potatismos!). Sedan illamåendet gick över och jag började äta mer som vanligt har magen skött sig exemplariskt, som den brukar göra... regelbunden som en klocka för det mesta. Snarare lös än hård i magen kan man säga. Lyckligtvis har jag sluppit järntabletter - hoppas slippa det hela tiden för förra gången fick jag både förstoppning och hemorrojder av det.
jag kan tipsa om att dureferon var bättre för magen än Niferex.. så jag bytte.. Niferex är ju hemska!
Nu i v20 är jag:
Sten, sten hård i magen! Innebörden kaninkulor har fått en ny mening. *fniss*
Känner igen det där att man blir akut kissnödig på nolltid.
Speciellt j-vligt är det när man ska åka långa sträckor med bil i några timmar.
Åååh och jag som precis har köpt niferex på inrådan av bm för att jag inte skulle bli så förstoppad. Var det ordentligt i förra graviditeten och nu låg mitt hb på 112 så hon tyckte att jag skulle börja käka järn. Är i v 20.
Ni rekommenderar alltså dureferon? Jag får testa Niferex ett litet tag och annars byta... Vad ligger erat hb på?
Niferex har funkat kanon för mig. Men det är nog väldigt individuellt hur man påverkas. Jag håller med Pandy, blåsan luras. Det kan kännas som som blåsan sprängs, men när man går på toa så kommer det bara några droppar. Det blir ett himla spring.
Pandy: Finns Dureferon på apoteket precis som Niferex?? Känner att det skulle jag vilja testa! Håller med att Niferex är HEMSKA, och min bm sa att jag inte skulle bli hård utav dem då jag påpekade detta ibörjan...ja tjena!
Jag skulle kanske behöva Niferx för jag är allt annat än bra i magen. Har diarré lite titt som tätt och min mage är inte glad på mig alls. Men jag äter duroferon. Men jag är ömsom hård ömsom har jag diarré, och det är aldrig bra. Dumma mage...
Vi skulle kanske byta tabletter vindvilja...
Jag är gasig och förstoppad... Ingen rolig kombination.
jag har jätte hård mage nu för tiden.. haft hela tiden ... och kissar gör jag 2 gånger i timman vissa stunder ... men det så det är.. inget är sig likt .