• UllaBella

Kil att ha under bilstolen?

Jag har hört att man får med en kil att sätta under vissa bilbarnstolar, så att de står rakt även på säten som lutar mkt.
    Vi har lagt en hård pärm under Be safe Izi kid stolen för att viloläget skulle funka. Innan hade vi max viloläge i när hon satt som vanligt. När hon somnade fick man sitta och hålla upp huvudet för att det inte skulle falla framåt.
    Kan väl tillägga att den hårda pärmen fylld med papper har börjat ge vika, så det vore smidigare med en rejäl kil!

Jag har hört flera med samma problem, så jag tänkte höra om det går att köpa en sån här kil löst eller kommer de bara med till vissa stolar? Britax stol fanns det till tydligen.

• Svar på tråden Kil att ha under bilstolen?
  • trötter22

ja det är en svart frigolitbit som kostar kring en hundring.

• trötter22

vi köpte våran på babyproffsen föresten

• UllaBella

Tack! Då ska jag ta en sväng dit!! Funkar den bra?

• s k r i n d a

En frigolitbit med ett tvättbart överdrag, fungerar kanon och finns för ca 100:- på de flesta ställen som säljer bilbarnstolar.

• trötter22

nja jag tyckte den var lite liten, vårat säte lutar nog lite mycket så den nådde inte upp riktigt till stolen så vi fick lägga den på ett annat sätt än den ska vara. man kan lätt göra en egen om man vill vara ekonomisk

Svar på tråden Kil att ha under bilstolen?