• majflickan

För mycket nässpray, farligt?

Jag har blvit dunderförkyld. Nästan e tät nästan hela tiden o e även tät i bröstet. För o kunna hyfsat andas behövs nasspray men hjälper inte me den dosen som står utan behöver mer. E gravid i vecka 33. E det någon fara för barnet?

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • Svar på tråden För mycket nässpray, farligt?
  • Buffa

Nä det är ingen fara för bebisen, det är bara din näsa som tar stryk.
    Som sköra slemhinnor och beroende.

• WimZy

Jag använde Nasin och Otrivin hela min graviditet och en vecka efter förlossningen, så släppte nästäppan. Helt underbart!

• molly 81

Det finns vissa nässpray man ska undvika, enligt personal på apoteket. Nasoferm däremot är ok. Den har lite olja i sig så den smörjer näsan samtidigt(mindre risk för näsblod)

Använder man nässprayet under en kort period var det ok, men inte de tio dagar som står på förpackningen, max en vecka enligt apoteket.. Då skulle inte näsan hinna vänja sig tydligen.

Så ta bara när du verkligen behöver!

• Vädtkustmamma

Dina stackars slemhinor tar stryk. Det finns recpetbelagda tabletter man kan ta istället (kommer tyvärr inte ihåg namnet). De verkar avsvällande och är toppen! Ingen risk för nässpraysberoende...

• WimZy

Glömde skriva att jag använde Nozoil (sesamolja) innan jag tog den vanliga nässprayen.

Tabletterna hjälpte inte ett dugg. (Kommer inte heller ihåg vad dom heter)

• Lillpyret08

Rinexin kanske ni tänker på

Svar på tråden För mycket nässpray, farligt?