• Jiffy75

Svårt att få dagarna att gå :-(

Är hemma med en 4 veckorsbebis.

Tycker dagarna nu går så långsamt, skulle vilja göra något men vet inte vad. Har varit ute och gått lite med vagnen men idag regnar det bara.

Vad gör ni andra?

• Svar på tråden Svårt att få dagarna att gå :-(
  • Alle
    Jiffy75 skrev 2008-03-31 13:30:04 följande:
    Är hemma med en 4 veckorsbebis.Tycker dagarna nu går så långsamt, skulle vilja göra något men vet inte vad. Har varit ute och gått lite med vagnen men idag regnar det bara.Vad gör ni andra?
    Njuter Swooosch så är dagarna med din bebis borta och du kommer att sakna dem
    Annars kan man pyssla hemma, gå till ÖF, hälsa på kompisar mm
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Emejli

Jag har inte någon bebis, men gravid och sitter bara hemma hela dagarna. Skittråkigt!
    Jag försöker sova så länge som möjligt, sen sitter jag vid datorn, äter lite kanske och bara väntar på att sambon ska komma hem..

• Sarachen

Känner igen mig i det du säger. I början bara sover, skriker eller äter barnen och iaf jag kände mig låst. Nu är min dotter 8 veckor och då känns det mer okej att gå ut på stan eller vara borta en längre tid.

Måste dock tyvärr medge att den mesta tiden förbringas framför teven. Är så dålig på att sysselsätta mig själv och tycker det är sjukt tråkigt att gå på långa promendaer bara för att gå. Behöver ett mål och ett syfte med promenaden. Alltså går jag och handlar... Typ en liter mjölk eller nåt för att komma ut

• annmi

Baka,Städa,Tvätta mm...Möblera om??
    Sy saker..Shoppa
    Gå ut & gå promenader...Täffa andra på Fiket,hemma hos någon eller på FamiljeCentralen( Gamla Öpnna förskolan)
    Picke Nicki ute..Finns inget dåligt väder bara åliga kläder

Hälsa på mor/farföräldrar
    Vara med i Babysim mm
    Hänga på Fl

• Jiffy75

Vi har ingen öppen förskola där jag bor tyvärr. Hälsat på andra mammlediga har jag också gjort, men de bor ett par mil härifrån så det är inget man gör varje dag precis.

Jag är jätteglad att jag får umgås med min dotter men mellan hon sover och äter så har jag inte så mycket att pyssla med annat än att tvätta, diska, och andra hushållssysslor. Men det är ju så tråkigt i längden bara...

• Alle
    Jiffy75 skrev 2008-03-31 13:37:10 följande:
    Vi har ingen öppen förskola där jag bor tyvärr. Hälsat på andra mammlediga har jag också gjort, men de bor ett par mil härifrån så det är inget man gör varje dag precis. Jag är jätteglad att jag får umgås med min dotter men mellan hon sover och äter så har jag inte så mycket att pyssla med annat än att tvätta, diska, och andra hushållssysslor. Men det är ju så tråkigt i längden bara...
    Du har ingen hobby? Scrappa, sy, korsord - whatever
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Jiffy75

Min stora hobby innan var ju att sporta men det är inte så lätt längre. Annars sitter jag tyvärr mycket framför datorn men det blir man trött på efter ett tag med. Saknar väl mycket den sociala biten som inte finns där jag bor alls. Känner knappt grannarna...

• Mrs Kaffelatte

Jag är sjukskriven och har under denna tid försökt lära mig något.
    Så jag googlade efter någotn som jag tyckte va intressant och hittade detta som jag sätter mig med när jag har tråkigt..
    Photoshop

*~~~*~~~* Leksing tills jag dör *~~~*~~~*
  • gizzla

passa på att lära dig saker du inte hunnit förr. Kanske lära dig ett nytt språk eller kanske läsa upp din engelska eller så?

• junibarn76

Det är rätt trist att vara hemma med bebis...

Mamma till världens vackraste Elvira
  • Sandra och Frippe

det e BOOORING! Är eg ganska social av mig och har lätt att prata med nya människor men tycker det känns jobbigt att knata iväg till öf el liknande...har en föräldra grupp på bvc och det har varit 2 träffar..min var äldst och hördes mest samt tröttnade så jag fick gå o mata o knalla fram o tillbaka i en korridor mest..andra gg gick jag inte då stumpan var ett monster som inte sovit på 2 dar...hade ingen lust att upprepa liksom.

Nån som bor i sthlm (med omnejd)som vill testa nya lattemorsa trenden?

• Lujka

Kolla vädret hur den blir imorgon
    Om det e fint väder som kommer så städa hela lägenheten, tvätta eller vik lite kläder, laga mat så det räcker för imorgon oxå
    så kan du var ute hela dagen med beben utan att få ångest när du kommer hem igen.
    Är det dålig däremot så sitt fraför tv:n och kolla på massa serier som går ( glöm ej myss kläder) :)

• Vem

Gör upp en liten planering över dagarna så känns det nog bättre. Bestäm t ex att på förmiddagen går du alltid ut en promenad och på eftermiddagen gör du något inne, exempelvis bakar.

När lillkillen var nyfödd var vi nyinflyttade och kände ingen. Då startade jag upp en tråd här på FL och träffade flera jättetrevliga mammor som också var hemma och ville hitta på saker. Testa det!

Svar på tråden Svårt att få dagarna att gå :-(