• januarimaja

Sladdlös dammsugare

ngn som har en sladdlös dammsugare hemma???
    Hur funkar dem?
    Jag har länge önskat mig electolux sladdlösa för ca 1500:-, men har hört att den inte är jättebra .... är den det?
    Det finns även billigare har jag sett, typ på Maxi som sålde ut för 599:-

Jag önskar tips från er!
    Kram

• Svar på tråden Sladdlös dammsugare
  • Maria40

Jag har en electrolux.
    Hmm... vet inte vad jag ska säga. Den är inte superbra, svårt t.ex. att få den ta grus däremot damm, går bra.
    Den funkar ok som "andradammsugare", bara plocka fram när någon spillt något på golvet, eller en dammråtta är på rymmen samtidigt som besöket kommer om 5 minuter.

Den har ju ingen påse, utan man ska suga ur "magen" där damm mm samlas med en vanlig dammsugare, utrymmet är inte särskilt stort så man får tömma den med jämna mellanrum. Det är iof sig inte svårt att tömma den, bara ytterligare en sak att göra.

• prinsens
    Maria40 skrev 2008-03-31 14:50:36 följande:
    Jag har en electrolux. Hmm... vet inte vad jag ska säga. Den är inte superbra, svårt t.ex. att få den ta grus däremot damm, går bra.Den funkar ok som "andradammsugare", bara plocka fram när någon spillt något på golvet, eller en dammråtta är på rymmen samtidigt som besöket kommer om 5 minuter.Den har ju ingen påse, utan man ska suga ur "magen" där damm mm samlas med en vanlig dammsugare, utrymmet är inte särskilt stort så man får tömma den med jämna mellanrum. Det är iof sig inte svårt att tömma den, bara ytterligare en sak att göra.
    Jag har oxå en elektrolux och jag håller med! Den funkar ju, men inte super! Har den mest i köket för att snabbt ta smulor. Hade eg. funkat lika bra med en sopborste...
Svar på tråden Sladdlös dammsugare